Ok.
Men det kan vara bra att vara lite uppmärksam ibland, för man kan ju råka svara till en adress som man inte tänkte svara till, om avsändaren knåpat in en helt annan adress än sin egen under "reply-to:" i mailheadern.
Tja, det beror väl på att vi inte är så snedfotade som du är.
Vilket innebär att vi läser andras inlägg och ställer frågor/svarar i dem.
Dessutom så avfärdar vi inte inlägg som man kan tycka motsäger ens kunskap, osv,.
Kort sagt, läs inlägg i trådar som dui inte själv skapat.
Posta inlägg i trådar som du själv inte skapat.
Jag har en känsla av att du aldrig någonsin skrivit i en tråd som du själv inte skapat, och där har du ditt lilla problem.
rogerk8 skrev: ↑19 augusti 2020, 20:55:06
Är det så enkelt?
Jag är så dum
Men jag provar genast.
Dock såg jag att han hade läst mitt PM, bara att avvakta alltså
MVH/Roger
PS
Ja jäklar, jag fick upp hans adress när jag klickade på "svara", men hur kan Ni allt sånt här?
Till mycket stor del inställning...
Du börjar inlägget med "Jag är så dum" redan där säger du ju åt dig själv, det är ingen ide jag försöker jag kan ändå inte..
Om du eller någon annan hela tiden säger att du är dum och inte kan saker kommer du börja tro på det och bli just dum..
Sen är väl många här nyfikna och har undersökt hur saker funkar, funderat lite på hur det kommer sig att spam ser ut att komma från någonstans det inte kom från osv..
Och många har nog provat klicka på svara knappen bara för att inse att det funka, inte utgått från att det inte funkar..
TomasL skrev: ↑19 augusti 2020, 21:20:46
Dessutom så avfärdar vi inte inlägg som man kan tycka motsäger ens kunskap, osv,.
Jag har en känsla av att du aldrig någonsin skrivit i en tråd som du själv inte skapat, och där har du ditt lilla problem.
Nu tycker jag inte om dig lika mycket längre
För vem är du att fostra mig hur jag ska bete mig på ett forum?
Min kommentar var sen mest för att ge er beröm och du bemöter mig på detta sätt,.
Dåligt.
Folk som vet bäst och försöker fostra andra vuxna ger jag inte mycket för.
Är det så enkelt?
Jag är så dum
Men jag provar genast.
MVH/Roger
PS
Ja jäklar, jag fick upp hans adress när jag klickade på "svara", men hur kan Ni allt sånt här?
Du börjar inlägget med "Jag är så dum" redan där säger du ju åt dig själv, det är ingen ide jag försöker jag kan ändå inte..
Om du eller någon annan hela tiden säger att du är dum och inte kan saker kommer du börja tro på det och bli just dum..
Sen är väl många här nyfikna och har undersökt hur saker funkar, funderat lite på hur det kommer sig att spam ser ut att komma från någonstans det inte kom från osv..
Och många har nog provat klicka på svara knappen bara för att inse att det funka, inte utgått från att det inte funkar..
Var inte du inne och skrev nedlåtande grejer i min Tesla-tråd också?
Vet du vad, jag adderar dig till min ignorera-lista så slipper jag se mer personliga "påhopp" från din sida.
Varför ska folk kritisera andras personliga egenskaper hela tiden?
Personligen försöker jag bara vara ödmjuk men du kan väl inte stava till det.
jag försöker dessutom vara saklig, nyfiken och spekulerande men det duger tydligen inte för dig.
TomasL skrev: ↑19 augusti 2020, 21:20:46
Nu tycker jag inte om dig lika mycket längre
För vem är du att fostra mig hur jag ska bete mig på ett forum?
Min kommentar var sen mest för att ge er beröm och du bemöter mig på detta sätt,.
Dåligt.
Folk som vet bäst och försöker fostra andra vuxna ger jag inte mycket för.
MVH/Roger
Jag bryr mig inte nämnvärt vad du tycker om mig.
Dock, gillar du inte sanningen och verkligheten, så visst Ok-
Är det så enkelt?
Jag är så dum
Men jag provar genast.
MVH/Roger
PS
Var inte du inne och skrev nedlåtande grejer i min Tesla-tråd också?
Vet du vad, jag adderar dig till min ignorera-lista så slipper jag se mer personliga "påhopp" från din sida.
Varför ska folk kritisera andras personliga egenskaper hela tiden?
Personligen försöker jag bara vara ödmjuk men du kan väl inte stava till det.
jag försöker dessutom vara saklig, nyfiken och spekulerande men det duger tydligen inte för dig.
Bye bye
/Roger
Jag tänkte inte vara nedlåtande, jag försökte bara förklara min syn på psykologi och vad jag tolka som ett självnedtryckande beteende,
du väljer själv om du vill se den som kritik eller fundera på om det ligger något i det jag sa...
Så det finns en ignore funktion i nya forumet? Kan man se vems ignore lista man är på så man vet när man inte ska förvänta sig svar?
(edit: För övrigt hävdar forumet att jag inte har skrivit i din Tesla tråd...)
Senast redigerad av AndLi 19 augusti 2020, 22:21:04, redigerad totalt 1 gång.
Ni som skriver i Rogers trådar, han vill ju sällan ha dom svar han får utan vill befinna sig i sin egen verklighet i sitt eget universum så låt bara bli att ens kommentera oavsett vad han än skriver, han är helt enkelt inte mottaglig för tips och råd utan vill tydligen enbart ha igång diskussioner som ingenstans leder. Blir han emotsagd med fakta blir han bara förbannad så låt bli att ens läsa hans trådar och tänk inte tanken på att svara för det leder ingenstans.
Skiter väl jag i, det finns så många trevliga och sympatiska människor på detta forumet som både vill lyssna och försöka förstå, likväl som vill dela med sig av kunskap och erfarenheter så du är inte saknad.