Då var det dags för lite feedback.
Jag gjorde ett test med en annan typ av DC-DC omvandlare, som används för att ladda radioapparaternas batterier. Och även dessa var horribla.
För att få tyst på radion var man tidigare tvungen att dra upp squelchen till 7an, om man nu var tvungen att ladda under drift.
Hursomhelst jag gjorde enligt erat recept. Fräste en låda, jord i skalet & strömkablarna via genomföringskondingar.
På med strömmen, squelchen på 1an å gissa vad...
Det är knäpp jävla tyst. Skit också, nu har nått gått sönder tänkte jag, fram med mätinstrumentet, men nä allt funkar.
Löder loss utgående kabel & håller den emot på insidan av genomföringskondensatorn, & där var det full kaskad av störningar.
Och detta resultat utan ens något lock på lådan. Ni må tro jag suttit som en fågelholk idag & bara beundrat resultatet
Nåja, jag har 5st DC-DC omvandlare till utspridda för olika ändamål, som nu också kommer få liknande behandling.
Men den största boven, är faktiskt LCDn.
Jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att dämpa bruset ifrån den.
Där är det utan tvekan kortets digitala signaler som strålar, en jättefin antenn är ju flatkabeln mellan elektroniken & display glaset.
Jag testade idag att svepa in hela kretskortet i koppartejp, men det gjorde ingen skillnad alls.
Under tejpen har jag sedan tidigare madrasserat kretskortet med ferritgummimattor & skärmplåtar fastlödda mot kretskortets jordplan, där det var möjligt. Det ingreppet gjorde märkbar skillnad, men mycket återstår...
Idér någon?

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.