Nu kan det inte bli tydligare, tom jag förstår juCPMS skrev:Animerade handtagets rörelse, spiken trycks upp av brytaren och ner av kanten på handtaget.
Det är bara ena gångjärnet inritat och en del av handtaget.

Tack!
MVH/Roger
Nu kan det inte bli tydligare, tom jag förstår juCPMS skrev:Animerade handtagets rörelse, spiken trycks upp av brytaren och ner av kanten på handtaget.
Det är bara ena gångjärnet inritat och en del av handtaget.
Vart finns detta kraftverk? Jag var och reparerade ett snarlikt detta utanför Jönköping för många år sedan.pstrand skrev:Här kommer bilderna!
Användes fram till 2006 då anläggningen moderniserades.
Vad händer om du snubblar till/tappar balansen och måste ta emot dig?rogerk8 skrev:Intressant!
Det råder så mycket fjantigt säkerhetstänk idag, man har liksom lärt sig att det ska vara på ett visst sätt och det för att täcka alla tänkbara och otänkbara aspekter av säkerhet samtidigt som man (uppenbarligen) inte vet varför.
Jag behöver inte det för jag är vuxen, ensam och dessutom inte helt okunnig om el.
Jo, du verkar vara fullständigt okunnig inom detta med el.rogerk8 skrev:Det råder så mycket fjantigt säkerhetstänk idag, man har liksom lärt sig att det ska vara på ett visst sätt och det för att täcka alla tänkbara och otänkbara aspekter av säkerhet samtidigt som man (uppenbarligen) inte vet varför.
Jag behöver inte det för jag är vuxen, ensam och dessutom inte helt okunnig om el.
Hejrogerk8 skrev:Fin klonkpstrand skrev:Här kommer bilderna!
MVH/Roger
PS
Ger mig ide'er, kanske det räcker med trög "gång" hos U:et och man bara låter den hänga i luften som på bilden, man liksom kör den fullt uppåt vid on, sen drar man ur den neråt där den kan få stå i godtycklig vinkel.
Var ligger det?SeniorLemuren skrev:Vart finns detta kraftverk? Jag var och reparerade ett snarlikt detta utanför Jönköping för många år sedan.pstrand skrev:Här kommer bilderna!
Man kommer inte in på "kraftstationsavdelningen"pstrand skrev:http://www.herrekvarn.se