Tack
Allt är inspelat från ett MIDI-keyboard (Yamaha DX7 i detta fallet).
Detaljer: Spelade först in trummorna (BD, SD, Hihat) från början och till den första crashen (som jag pillade in manuellt efteråt.) Kopierade trummorna till resten av låten. Därefter spelade jag in trummorna i introt. Sedan stråkar som panorerades lite till vänster. Spelade in ett nytt spår med stråkar som hade lite mjukare ljud och panorerade lite mer åt höger. Sedan två kanaler med olika pianoljud. Därefter basen.
Till slut ville jag ha någon melodi så jag letade trumpetljud men hittade sågtands-brasset och spelade in det spåret istället. Allra sist spelade jag in trumpetljudet. Förutom pitch så använde jag ibland "glidningar" från en svart till en vit tangent och ibland även med två tangenter samtidigt, för att det inte skulle låta för kliniskt.
Kul att du har börjat trivas med Cubase! Kul idé att göra en inspelning på Super Mario Bros-temat.
Något som jag vill fixa till Minisynthen är en mindre spänningskälla. (Den vill ha +5V, +12V och -12V.) För tillfället använder jag ett nätagg som är lika stor som 10st minisynthar och det känns lite trist.