VGA grabber?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
elabbe

Re: VGA grabber?

Inlägg av elabbe »

Ni kan få den. Ska jag även skicka med ett nätagg alt USB-kabel? 5 volt, klarar sig på USB-ström. PM:a adress.
stoffe
Kontakt:

Inlägg av stoffe »

Stort tack för det! PM skickat :tumupp:

Här är teleskopet som Core 2 Duo datorn styr via MS-DOS datorn.

Bild
stoffe
Kontakt:

Inlägg av stoffe »

elabbe - Allt funkar perfekt nu med bild och allt! Det blev tillräckligt bra bild med den gula videokabeln. Jag testade även med S-video men fick ingen bild alls. Nåväl man kan läsa bokstäverna på skärmen tydligt vilket är fullt tillräckligt även om det är något luddigt.

Jag undrar nu om det finns något sätt att skicka tangentbordskommandon från Core 2 Duo datorn till MS-DOS 486an? Helst utan extra mjukvara på 486an. Det skulle vara perfekt för detta projekt då det skulle bli fulländat. Det befintliga tangentbordet måste sitta kvar och vara användbart.
Användarvisningsbild
lgrfbs
Kontakt:

Inlägg av lgrfbs »

Allt om elektronik hade ett AT-tangentbord med genomgång för många år sedan, tror det var programmerbart. (1990-2010)
Annars bör det väl gå att skärma in funktionen i valfri MCU :humm:
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Stoffe, kom grejjorna till användning?
stoffe
Kontakt:

Inlägg av stoffe »

Tomas L - Jag tänkte precis tacka dig i den tråd du skrev i förut, alla prylarna jag fick av dig fungerade fint och de används för fullt och verkar dessutom vara stabila. Jag kör remote desktop mot den datorn just nu och allt verkar fungera prima :) Stort tack för det! Processorn gick dessutom att låsa upp med en BIOS-inställning för att få tillgång till mer cache-minne.

lgrfbs - Vad är en MCU för något? Ett tangentbord med genomgång vet jag inte om det hjälper mig. Jag behöver styra tangentbordet från en annan dator. Vet inte hur jag ska lösa det riktigt.
Användarvisningsbild
lgrfbs
Kontakt:

Inlägg av lgrfbs »

Micro Controll Unit = PIC/AVR eller vad nu man råkar gilla, genom att skriva MCU istället för just den krets jag har som favorit, så retar man inte upp de som gillar en annan kretstillverkare istället.
Skriv svar