Mötesträsket är nog svårt att undvika.
Jag måste bara fråga, vad har du för bil?Glenn skrev:enda problemetvar att dom befann sig ganska många mil bort, så det tog en timma att åka dit kommunalt.. en timma dit.. möte på 1-1.5h, en timma tillbaka.. en halv dag borta.
Jag frågade om jag kunde köra min bil, vilket tog 10min..
Det känns väldigt rakt emot hur många väljer att driva sina utvecklingsavdelningar idag. Att ta fram prototyper och moc ups för att få en känsla av om man är på rätt spår istället för att lägga tid på en massa teoretiska dokument som endå aldrig kommer nå utanför utvecklingsavdelningen. En kund som kan känna och hålla i en pryl har mycket större möjlighet att inse vad de kommer få än bara floskler på en powerpoint..psynoise skrev:Det finns skrivit i böcker hur en designprocess bör gå till. Nyttan av att analysera och öka kunskapen kring en uppgift. Vidare hur chansning och prototyper kostar dyrbar tid.
Man behöver väll ha högre marginaler om man ska ha dyra ingenjörer att skriva en massa processdokumentation istället för någon billigare teknisk skribent? Som sen kanske kan få skriva manualen med så den går att förstå av en icke ingenjörpsynoise skrev:Dock tror jag väldigt få produkter som utvecklas i Sverige har den marginalen att ingenjörer får sitta och beräkna större delen av sin arbetstid.
Det är rätt ruskigt beroende av vilka personer som är inblandade också,AndLi skrev:Man får ju helt klart lägga ribban för en prototyp på rätt nivå, självklart ska man inte utveckla en komplett produkt innan man kollar reglerna.
Men att ha tidiga fysiska prototyper man kan provköra visar mycket tydligt brister som teoretiska dokumentskrivare väldigt ofta missar, visst det låter fint på pappret men funkar det i verkligheten?