Rea på TI spektrumanalysator
Re: Rea på TI spektrumanaylsator
Snabba puckar.
Men TI brukar alltid vara riktigt bra att ha att göra med tycker jag.
Men TI brukar alltid vara riktigt bra att ha att göra med tycker jag.
- hcb
- Moderator
- Kontakt:
Jag såg ut som ett frågetecken när snubben från DHL knackade på dörren och sade att han hade ett paket till mig, men efter att jag kvitterat det kom jag ihåg vad jag hade köpt 

Synd bara att just idag är en av få dagar det INTE var nån hemma som kunde ta emot paketet :/
..Så det återstår att se när det kan levereras
..Så det återstår att se när det kan levereras

Min landade på lådan idag och har redan flyttat till Stockholm Makerspace då den lär användas mer där än hemma.
- Klas-Kenny
Någon som lyckats se ett spårningsnummer för paketen?
Jag har fått mail etc. om att den skickats med DHL, men vid fältet för spårningsnummer var det tomt.
Jag har fått mail etc. om att den skickats med DHL, men vid fältet för spårningsnummer var det tomt.

Veckans erbjudande är eZ430-Chronos.

$29.99 inklusive frakt.
http://e2e.ti.com/blogs_/b/msp430blog/a ... ronos.aspx
$29.99 inklusive frakt.
http://e2e.ti.com/blogs_/b/msp430blog/a ... ronos.aspx
chronosen är jäkligt cool, jag köpte min för flera år sen när den också var sänkt (finns tråd om den), men jag har fortfarande inte gjort nåt med den utom haft den som cool klocka 

Jag fick just ett email från TI om att min orderstatus var "updated", när jag loggar in ser jag att min order är "pending" och "Waiting to ship" 
Vad 17 har härnt :/

Vad 17 har härnt :/
Fick precis min också. Har inte hunnit testa men det ser bra ut.
Är det bara dhl som kör ut, eller har någon fått med vanliga posten?
- Klas-Kenny
Fick min spectrumanalysator idag. DHL har lite svårt att leverera till en båt (de ringde mig igår), så de fick lämna in den på ett serviceställe så jag kunde hämta ut den idag.
Klockan intresserar mig inte dock, så den skippar jag. Tycker den ser ut typ som såna där billiga digital-klockor man köpte som barn...inget för mig.
Klockan intresserar mig inte dock, så den skippar jag. Tycker den ser ut typ som såna där billiga digital-klockor man köpte som barn...inget för mig.
- Klas-Kenny
Idag dök DHL upp med min. 
En liten testmätning på en hemmasnickrad 434 MHz-sändare.

En liten testmätning på en hemmasnickrad 434 MHz-sändare.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Och idag kom DHL med mitt impulsköp också. Vad var det jag skulle ha den till nu igen? ...
- Klas-Kenny
Insåg just nackdelen med en sån här analysator...
Såg signal på 434MHz, men saker fungerade inte som jag ville utan betedde sig rätt konstigt. Sen kollade jag på 868MHz och insåg att det jag såg innan var en underton, jag har inte fått RF-modulen i processorn att ta emot min konfiguration till 434MHz.
(Inte så konstigt att undertonen är nästan lika stor som grundtonen, utgångsfiltret är bandpassat för 434MHz så det dämpar ju ned 868MHz men släpper glatt igenom undertonen)
Såg signal på 434MHz, men saker fungerade inte som jag ville utan betedde sig rätt konstigt. Sen kollade jag på 868MHz och insåg att det jag såg innan var en underton, jag har inte fått RF-modulen i processorn att ta emot min konfiguration till 434MHz.

(Inte så konstigt att undertonen är nästan lika stor som grundtonen, utgångsfiltret är bandpassat för 434MHz så det dämpar ju ned 868MHz men släpper glatt igenom undertonen)