Denna inverter skickar ut energin lika fördelat på de tre faserna.
Eller nästan lika, man kan se på kurvorna att det skiljer nån enstaka volt fram och tillbaka.
Så vill man själv använda energin så gäller det att plocka från alla tre faser.
T.ex. vid effekten ca 7kW kan man belasta tre vägguttag (tre olika faser) med 10A var.
Handboken till invertern kan laddas hem och studeras från
http://kaco-newenergy.de/en/site/servic ... /index.xml
Jag ska ordna en bild på sken-profilen.
Jag har inte haft några problem med elproduktionen, tvärtom allt har fungerat smidigt.
Det var ett strömavbrott häromdagen på ca en halv minut. Invertern slog i från direkt och det tog kanske 2-3 minuter innan den var igång igen. Precis som den ska.
Två fel har jag dock märkt med den inbyggda webservern.
I min webläsare tryckte jag snabbt flera gånger på "back". Då slutade webservern att funka. Jag fick via knapparna på displayen stänga av webservern och slå på den igen. Då blinkade det till och stod "loading... nånting" och efter ett par sekunder var det igång.
Kollar man MAC-adressen så är den nån sorts PIC-webserver inbyggd, som antagligen är lite slö. Vilket också märks, det tar ca 10-15 sek vid en uppdatering.
Jag kan heller inte komma åt webservern via mobil. Den svarar nåt i stil med "...page not found on this Powador...".
Jag har petat hål i min brandvägg (och använt port forward) så jag kan komma åt invertern utifrån och det funkar, men som sagt inte via mobil.
Men det finns ny programvara att ladda hem så jag skall prova det framöver.