Bridgeport Series II Interact 2
Re: Bridgeport Series II Interact 2
Moriseiki använder alltid Mitsubishi i sina maskiner som grundsystem, sen står det aldrig mitusbishi på panelen någonstans, men öppnar man elskåpet brukar man kunna se det på driv systemet och cpu'n.
En kompis har en liknande sån maskin och han har BT30 i den, grym precision i hans maskin
En kompis har en liknande sån maskin och han har BT30 i den, grym precision i hans maskin

DAP har han fått joxa mycket med parametrarna för att få till ytjämnheter å allt vad det nu var som spökade då man fräste med den?
hej
Vad jag vet så är det en likadan men jag kan ha fel. ser likvärdig ut på utsidan och storleksmässigt.
Nja han köpte den begagnad med trasig Z-motor som senare vissade sig vara en kontaktor i elskåpet som jäklades hela tiden.
Så väldigt enkelt fel.
Han har ej pillat med några parametrar, bara tuta igång och kört. Han fräser mindre detaljer i denna med fixturer så mest samma detalj hela tiden.
Men han är super nöjd med sin maskin, han har fler moriseiki maskiner och han har ställt in dom på tusendel sen håller dom sig där medan andra maskiner han har får han kompensera i hela tiden.
Var där nåt fel på denna maskinen du har tittat på eller den är fullt fungerande?
Vad jag vet så är det en likadan men jag kan ha fel. ser likvärdig ut på utsidan och storleksmässigt.
Nja han köpte den begagnad med trasig Z-motor som senare vissade sig vara en kontaktor i elskåpet som jäklades hela tiden.
Så väldigt enkelt fel.
Han har ej pillat med några parametrar, bara tuta igång och kört. Han fräser mindre detaljer i denna med fixturer så mest samma detalj hela tiden.
Men han är super nöjd med sin maskin, han har fler moriseiki maskiner och han har ställt in dom på tusendel sen håller dom sig där medan andra maskiner han har får han kompensera i hela tiden.
Var där nåt fel på denna maskinen du har tittat på eller den är fullt fungerande?
Nä den ska va ok. Dom har andra maskiner dom kör med och den här har väl vart lite som reservmaskin. Den har ingen spåntransportör och det är ingen som orkar skotta 
Och som jag sa så har kollegan renoverat spindeln på den för inte allt för länge sen

Och som jag sa så har kollegan renoverat spindeln på den för inte allt för länge sen

Han köpte sin på blocket med trasig Z-motor annars fullt fungerande maskin. Men jag tror hans maskin kanske är nyare. för jag tror hans maskin var närmare 2000 talet. Fast det var kanske denna med?
Jag tror han gav typ 20000:- med en hel pall med verktyg i. tror han fick ett 60 tal verktygshållare BT30 plus 2 skruvstycken.
Sen la han nog en 80 000:- på lundwalls för renovering av motorn som sedan visade sig vara en kontaktor i elskåpet som han själv hittade.
Så han var ganska sur där ett tag men nu funkar maskinen fint
Vad hamnar din i för pengar då?
Spåntransportör är fint men det tar en jäkla plats som oftast inte har som privat person
Jag tror han gav typ 20000:- med en hel pall med verktyg i. tror han fick ett 60 tal verktygshållare BT30 plus 2 skruvstycken.
Sen la han nog en 80 000:- på lundwalls för renovering av motorn som sedan visade sig vara en kontaktor i elskåpet som han själv hittade.
Så han var ganska sur där ett tag men nu funkar maskinen fint

Vad hamnar din i för pengar då?
Spåntransportör är fint men det tar en jäkla plats som oftast inte har som privat person

Ingen aning om vilka pengar det kommer handla om. Väntar på svar där. Ja som privatist får snällt skyffla spån. Men det går ju bra då man inte står och kör för fullt 8 h om dan.