barnläkare?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
limpan4all

Re: barnläkare?

Inlägg av limpan4all »

Intressant detta, jag tog upp det men min respektive då vår son skall börja på dagis om ett ca halvt år.
Jag ansåg åsikterna om dagis vara relevanta för en intern diskussion men vi kom överens om att de knappast var tillämpliga i vårt fall då han varit kärnfrisk sen han föddes (träffat minst 2*25 barn i veckan sen han var 5 dagar gammal och två äldre syskon som går i olika skolor).

Men åter till TS ämne.
Då hon är i sjukvårdsbranschen så var hennes input till TS att liksom rickardg föreslog göra en munbristsjukdomsutredning vilket kan görs med bara ett blodprov. Om så är fallet så kan man lösa kraftigt minska på problemet med lite hemoglobinsprutor tills det egna immunförsvaret "kommit ikapp".
Andra tips är att inte vara "arg" på sjukvården men samtidigt "veta vad man vill". Arga idioter hanteras så att dom "försvinner" men man låter dom aldrig "vinna" dvs få som dom vill...

Sen håller jag med svensk sjukvård är för friska eller med sår/krosskador inte för medicinska problem :humm:

Strukturerad felsökning är något som svensk sjukvård inte kan stava till.
De flesta av oss kan ju felsöka valfri apparat/system och laga det utan dokumentation och utan att någonsin sett en sådan apparat tidigare.
Sjukvårdspersonal (läs läkare) har ju tränat på apparaten i minst 5 år innan dom hamnar i verkligheten.
Sen att "apparaten/patienten" ljuger/inte lämnar adekvat information är ju ett problem förstås :doh:
Skriv svar