Onej, inte alls, vi är mycket seriösa, och nej du kan inte kalibrera instrumenten själv, för att kalibrera dem
skickar man in dem till ett labb som har lämplig utrustning.
Som ett brev på posten, satt just och väntade på att du skulle säga det! Hursom, en del har egna labb, en del är till
ock med certifierade av tillverkaren, så de är befängt att påstå att du inte kan kan kalibrera själv. Känner en snubbe
som har det dyraste av det dyraste HP instrumenten, ett helt rack, han kalibrerar rubbet själv och brukar kalibrera åt
folk ibland.
Edit: dessutom är det du som sagt "kalibrera själv", jag sa kalibrera själva mätinstrumentet, stor skillnad, du är således som vanligt ute efter att leta fel i ordföljder för att exploatera dem till din fördel.
När väl instrumentet är kalibrerat (inom specen) vet du att det är hyffsat bra.
Jaha så bänk Fluken är bara "hyffsad" , bra att veta.
Kalibrera instrument gör man lämpligen minst en gång om året.
Beror på var de används.
Men du skriver, så verkar du tro att antalet siffror motsvarar noggrannheten.
Nix det är hela tiden du som försöker framställa det så.
Du har inte en blekaste aning om vilka kurser Icecap har gått, ej heller hans kunskaper.
Helt irrelevant, det är han som hänvisar till dem.
Det är ju du som jämför handhållna lågprisinstrument med högkvalitativa bänkmultimetrar, jag jämför
handålna multimetrar med varandra, och där sopar Flukes lågprisversioner mattan med alla andra.
Jämför ingenting, bara påstår, du läser in saker som du tror vara sagt eftersom du vill att det ska vara så.
Du har t.ex inte påvisat något annat än löjliga förslag till andra DMM än Fluke F113 och Jula och Co som svar på Extech.
Vad som sagts tidigare, nä, börja läs på istället, så kanske du börjar förstå vad mätning handlar om.
Du borde läsa på och sluta ge förslag på att en Jula multimeter för 100 spänn är ett förslag som bör tas seriöst.
Nä, knappast, en fluke för 1200 sopar mattan med din Extech för 1500:-
Nä, en Ex MM570 sopar gatan med Glenns Classe/Jula 100.- DMM.
Nej han gör ingen felaktig slutsats, det är en av de fina grejjorna med
kvalitetsinstrument, man kan lita på dem, dessutom svamlar du bara.
Den som tramsar och svamlar är du när du tar saker ur sitt kontext och försöker framställa vad som
tidigare sagts till nått helt annat vilket kalls för trolla och det har du visat tidigare att du pysslar med.
En gång om året skickar jag in mina instrument för kalibrering
Sedär nästa brev från posten!
Sekunden innan då bubblar du minssan om att ""lita på kvalitets instrument"" så vad vad var det jag sa!