Då har jag fått in några offerter på vad det skulle kosta att vattenskära delarna. Offerterna ligger runt 3000 kr plus moms. Något mer än vad jag hade hoppats på så jag får börja spara pengar. Jag har också beställt hem en del aluminium från
B&T bland annat rundstänger som jag ska försöka svarva fram lampor ur och ett aluminiumrör med 5 mm tjocka väggar som kommer vara själva kroppen.
Under tiden jag väntar hem materialet har jag lekt lite med de LED som vi fick
erbjudande att köpa på forumet för ett tag sedan. Eftersom LED:arna har liggat i stort sätt oanvända kände jag att det var dags att de kom till nytta.
Jag sågade till en rund aluminiumskiva och limmade 3 st LED:ar på plattan. Använde smältlim för att fästa LED:arna. Som drivare använde jag
denna från DealExtreme.
Hint, smältlim är en dåligt ide att limma med när saker och ting blir varma!

Det smälte inte riktigt men blev ganska kladdigt när jag drog igång LED:arna.
9.jpg
10.jpg
Vid 13.2 V så lyser de riktigt bra med en strömförbrukning på 510 mA. Men så kom jag på att batteriet jag tänkte använda ger 11.1 V (LiPo. 8000 mAh) och då blir det inte någon större succe med ljusstyrkan (strömförbrukningen sjunker till 110 mA). 3 seriekopplade blir alltså 1 för mycket.
Nu funderar jag på att skippa dessa LED:ar eftersom de är några år på nacken och det borde ha kommit bättre saker. Jag hittade
denna på SureElectronics som jag kommer att testa istället tillsammans med denna
drivare. Enligt specen är LEDen väldigt ljusstark så till att börja med tänkte jag klara mig med en LED per lampa.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.