Seriöst alternativ till eeFån?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Seriöst alternativ till eeFån?

Inlägg av Glenn »

JanErik skrev:Nokia ska komma ut med en Meego-telefon i år, N950 ryktas den ska heta. Har själv N900 och har varit mycket nöjd nörd med Maemo.
Den lades väl ner i samma ögonblick som man tog judaspengarna av microsoft ?

Tyvärr, för trots sin ålder är N900 fortfarande den intressantaste smartphonen tycker jag.
JanErik

Inlägg av JanErik »

Nej, jag tror inte den är nedlagd. Nokia ryktas försöka binda upp Meego-utvecklarna med avtal om bonus om de stannar tills den är klar eller till slutet av året.

Där finns en lustig översättning:
http://translate.google.com/translate?j ... 12959%2F12
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Intressant, även om översättningen var lite rolig ja :)

N950 verkar ju dock inte få tangentbord, vilket gör den betydligt mindre intressant.
JanErik

Inlägg av JanErik »

Där är en artikel från idag:
http://translate.google.com/translate?j ... 17200%2F66

Finns säkert info på engelska om man letar.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Barry_Lyndon skrev:samsungs uppdateringpolicy. Aldrig mer samsung för mig.
Hur fungerar den?
JanErik skrev:Nej, jag tror inte den är nedlagd. Nokia ryktas försöka binda upp Meego-utvecklarna med avtal om bonus om de stannar tills den är klar eller till slutet av året.

Där finns en lustig översättning:
http://translate.google.com/translate?j ... 12959%2F12
Känns dumt att satsa något alls på Nokia produkter nu övh när man mer eller mindre är garanterad att det blir sämre..
Supporten lär ju suga för Linux/Symbian när det blir en M$ leverantör. Och ingen vidareutveckling av produkter som man har. Utvecklare lär rösta med fötterna eller bli uppsagda.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Rent generellt skulle jag hålla med, och på symbian är det ju så, men om linuxen är lika smart gjord som maemo på N8/900 så är det ju oändligt lätt för ANDRA att utveckla både OS och applikationer, en sådan lur kan jag tänka mej att köpa.
Användarvisningsbild
hanzibal
EF Sponsor

Inlägg av hanzibal »

Hejsan, det blev en LG Optimus 2x, skriver med den nu och den funkar mycket bra. Har visst Nvidia Tegra dual core cpu på 1Ghz. En cool grej är hdmi-utgång med 1080p.
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Går det att ringa också ?
Nerre

Inlägg av Nerre »

Det är rätt kul, på min mobil har jag mer eller mindre tagit bort möjligheten att ringa (eftersom jag inte använder den).

Nu har min telefon iofs en fysisk knapp för "grön lur" så via den kommer man åt dialern, men annars måste man in i menyn med alla appar för att hitta till Telefon-appen (den går inte att avinstallera eftersom den ligger i ROMen).
Johanb

Inlägg av Johanb »

Jag funderar också på att lobotomera bort samtalsfunktionen och införa telefontid eller enbart använda voicemail. Man kanske skulle ha enbart betalnummer till telefonen, då ringer inte folk i onödan i alla fall.
Nerre

Inlägg av Nerre »

På en Android-lur är det ju inget problem att ställa in så att man inte ens märker att det ringer. Det finns t.ex. appar för svartlistning av nummer har jag för mig.

Annars är ju VemRingde en väldigt trevlig app (om numret som ringer inte finns i din telefon så slår den upp det via internet, huvudsyftet är att identifiera telefonsäljare från de listor över såna som finns, men den kollar även hos Hitta och Eniro).
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Nokia Mobiltillverkaren Nokias högste teknikchef Richard Green har tagit ledigt och kommer sannolikt inte tillbaka till jobbet, uppger tidningen Helsingin Sanomat enligt Reuters. Enligt anonyma källor är Green oenig med ledningen om strategiska beslut.

http://evertiq.se/news/22731
"mindre förtjust i Nokias framtidsplaner gällande operativsystemet Microsoft som nu ska fasa ut Meego."

http://www.svd.se/naringsliv/nokias-tek ... 229046.svd
"oenig med ledningsgruppen om strategiska beslut, däribland beslutet att överge planerna på att lansera telefoner med operativsystemet Meego."
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Det är svårt att förstå hur nokia kan ta ett så OERHÖRT korkat beslut.. ok, en miljard dollar är mycket pengar men.. man få ju lite flashbacks till när silicon graphics tog in en VD från microsoft, som tog en serie extremt korkade beslut som förde företaget till ruinens brant, och lämnade sedan företaget för att gissa vad, återgå till sitt gamla jobb på microsoft.

Jag har full förståelse för Richard Green, jag hade också gett min arbetsgivare fingret om jag var honnom.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Nokian blir väl samma skit som de tidigare så det är inget bra val.
Det är svårt att välja men om man vill ha bästa displayen/skärmen så kommer ingen i närheten av Samsungs AMOLED, ljusår bättre än Ifån!
Användarvisningsbild
hanzibal
EF Sponsor

Inlägg av hanzibal »

Min LG Optimus 2x begick harakiri när jag efter några dagars användande utförde påbjuden firmwareuppgradering från Android v2.2. till v2.3 som jag tror syftet var men det fick jag aldrig reda på. Nu är luren hos LG för omflashning och under tiden kör jag med min gamla Sony Ericsson W810i som är en alldeles utmärkt telefon - funderar nästan på att behålla den istället, den har ju egentligen lagom mycket funktioner, dvs. möjlighet att ringa och skicka sms:a :-)

Skall ocklså tilläggas att min W810i en gång spendade uppåt 12 timmar nere i kröken på min wc-stol! Fråga mig inte hur det gick till men efter att ha tagit ut batteri och låtit den torka på köksbordet (urk, jag vet) så funkade den perfekt igen - gör om det med en iFån om du kan!

LG släpper ofärdig produkt till konsument och outsource:ar färdigställandet till den betalande kunden, smart? Luren skulle hjälpa mig men istället stjälpte den mig. Försökte få en ny i utbyte direkt men icke - synd på en bra telefon att kundvården suger.
Skriv svar