Skolprojekt: Quadrocopter
Re: Skolprojekt: Qaudrocopter
Ser att du har ingång för sonar, finns det någon särskilt beprövad modell man ska satsa på?
Det verkar vara relativt ovanligt med sonar, men i min lilla tankevärd ser sonar ut som en jättebra lösning på låga höjder.
Det verkar vara relativt ovanligt med sonar, men i min lilla tankevärd ser sonar ut som en jättebra lösning på låga höjder.
Re: Skolprojekt: Qaudrocopter
Jag kör med denna: http://www.sparkfun.com/products/8504
Fungerar mycket bra måste jag säga! Fungerar till ca 6m höjd och har väldigt lite gitter och mycket enkel att koppla in.
Kan inget annat än rekommendera den.
Fungerar mycket bra måste jag säga! Fungerar till ca 6m höjd och har väldigt lite gitter och mycket enkel att koppla in.
Kan inget annat än rekommendera den.

Re: Skolprojekt: Quadrocopter
Har en lien uppdatering, har designat en ny kropp som den vänliga ToPNoTCH fräste ut åt mig. 
Nu så här i efter hand så hade jag designat motorfästet annorlunda, men detta fungerar riktigt bra de också!
Edit: 1000de inlägger! Woho!

Nu så här i efter hand så hade jag designat motorfästet annorlunda, men detta fungerar riktigt bra de också!
Edit: 1000de inlägger! Woho!

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Vad är det för dimensioner på armarna, 10x10mm eller? Undrar om ToPNoTCH kan tänka sig att fräsa ut en sats till mig med, tror jag slänger iväg ett PM... 

Yes, det är 10x10mm 
Det vart sjukt robust, så jag är riktigt nöjd.

Det vart sjukt robust, så jag är riktigt nöjd.
Går det att komma åt eran rapport på nätet någonstans?
Eller kan du lägga upp den så man kan se hur ni tänk och gjort kring programvaran.
Chassiet ser ju bra ut, tycker det är mer praktiskt med motorerna uppe på bommarna dock. De sitter lite mer skyddat om man går snett ner i backen.
/DeVille
Eller kan du lägga upp den så man kan se hur ni tänk och gjort kring programvaran.
Chassiet ser ju bra ut, tycker det är mer praktiskt med motorerna uppe på bommarna dock. De sitter lite mer skyddat om man går snett ner i backen.
/DeVille
Vi har inte gjort någon rapport än då våra lärare har fixat så vi kan fortsätta med kursen.
Men när vi har nästa version fungerande så kan jag slänga upp koden. Dock så är det skrivet för en LPC1769, men det mesta borde fungera.
Men när vi har nästa version fungerande så kan jag slänga upp koden. Dock så är det skrivet för en LPC1769, men det mesta borde fungera.