Quadhelix - UAV
-
Re: Quadhelix - UAV
Det ligger en del olika mjukvara HÄR
Annars får du kolla i KK-tråden på RC Groups.
Trevligt projekt, fortsätt så!
/DeVille
Annars får du kolla i KK-tråden på RC Groups.
Trevligt projekt, fortsätt så!
/DeVille
-
hubben,
Nu har jag ritat klart själva hållaren för en Gopro, men det är ett problem när jag försöker konvertera till .dxf.
När jag importerar dxf filen i ett tomt dokument så blir distanserna sjukt mycket större.
Ett hål på 3mm blir 914 mm .. You know y?
Här kommer en bild iaf.
Nu har jag ritat klart själva hållaren för en Gopro, men det är ett problem när jag försöker konvertera till .dxf.
När jag importerar dxf filen i ett tomt dokument så blir distanserna sjukt mycket större.
Ett hål på 3mm blir 914 mm .. You know y?
Här kommer en bild iaf.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Fel skala på importen, du har den inställd på att orginalskala är feet...
3 feet = 914.4 millimeters
EDIT: 10sec sen
3 feet = 914.4 millimeters
EDIT: 10sec sen

Snabb fråga: Hur tänkte du fästa en GoPro i den där?
Om du kollar i nosen på min trike så passar den rätt i originalfästet på gopron...

Om du kollar i nosen på min trike så passar den rätt i originalfästet på gopron...

-
hubben,
Om man sätter ihop den så blir det som ett nytt skal istället för det som följer med samt att man sparar vikt + servo fäste
Mvh
Om man sätter ihop den så blir det som ett nytt skal istället för det som följer med samt att man sparar vikt + servo fäste
Mvh
Aha, du tänkte så. =)
+ att man kan ta ut videosignalen utan att borra i originalskalet.
+ att man kan ta ut videosignalen utan att borra i originalskalet.
-
Hur är det med "grupper med motorer"?
Man kan "koka ner" byggandet av en quad/tri-kopter till följande "utmaning":
Paketet "batteri + motor + propeller" väger X gram och lyfter Y gram.
Så om motor + propeller är bara lite ineffektivitet så måste man ha ett tynger batteri. Det blir "dubbelt dåligt" med större X och mindre Y.
Vad jag kan hitta så är detta den absolut mest optimala motorn som kan ge 7-8 gram/watt lyftkraft nära sin max effekt. http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=6246
(återkommer med den exakta propellern)
Tyvärr är den lite åt det svagare hållet och alla dom större jag har tittat på presterar betydligt sämre.
Det skulle vara fördelaktigt med 3 grupper med vardera 3 motorer.
Man kan "koka ner" byggandet av en quad/tri-kopter till följande "utmaning":
Paketet "batteri + motor + propeller" väger X gram och lyfter Y gram.
Så om motor + propeller är bara lite ineffektivitet så måste man ha ett tynger batteri. Det blir "dubbelt dåligt" med större X och mindre Y.
Vad jag kan hitta så är detta den absolut mest optimala motorn som kan ge 7-8 gram/watt lyftkraft nära sin max effekt. http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=6246
(återkommer med den exakta propellern)
Tyvärr är den lite åt det svagare hållet och alla dom större jag har tittat på presterar betydligt sämre.
Det skulle vara fördelaktigt med 3 grupper med vardera 3 motorer.
-
Netrunner,
Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter, men svar ja.
Du kan bygga en med 50 motorer om du vill och om du har tillräckligt med kräm i batteriet.
Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter, men svar ja.
Du kan bygga en med 50 motorer om du vill och om du har tillräckligt med kräm i batteriet.
Tanken är att kunna använda existerande system med 3 eller 4 motorer men att låta varje "motor" representeras av ett "motor cluster" av hårt optimerade motorer.
-
ok, så du menar istället för en motor på en axel så kopplar du på tex 4 som sedan får samma kommandon som om den hade varit ensam?
Jag har sett flera varianter som har en motor+propeller på både över och undersidan av varje arm. Det kunde vara en början. Du vinner ju en hel del i redundans också.