@lgrfbs
Tja! det ska väl gå för sig... OM jag lyckas med det (tid, familj, know how, osv...)
Jag har inte kodat COM portar innan, men det ska nog gå, ska se om jag hittar en gratis version av Delphi (jag har några gamla CD skivor från tidningar) och om någon VCL komponent för COM finnes, annars får det bli Lazarus och systembiblioteken...
Jag återkommer om jag har något att posta, får man posta / länka det här då?
serieport (COM1) över trådlöst nätverk?
Re: serieport (COM1) över trådlöst nätverk?
johan: äh, bilden är inte min, den är från programvaran (tcp2com).
Jag övervakar batteriladdning i min verkstad hemma i lägenheten. Det är inte roligare än så.
Övervakning sker med en ATmega644 som matar ut en massa information på en RS232 lina.
Jag håller på att ta fram batteriövervaknigssystem för elfordon, och då gäller det att logga mycket data för att få fram bästa parametrarna för laddning och balansering. Jag har nu mina system i 5 bilar, men det blir fler inom kort.
Jag övervakar batteriladdning i min verkstad hemma i lägenheten. Det är inte roligare än så.
Övervakning sker med en ATmega644 som matar ut en massa information på en RS232 lina.
Jag håller på att ta fram batteriövervaknigssystem för elfordon, och då gäller det att logga mycket data för att få fram bästa parametrarna för laddning och balansering. Jag har nu mina system i 5 bilar, men det blir fler inom kort.