Jag är intresserad av ett kit (inkl låda), men innan jag beställer måste jag fråga en sak jag inte får ihop:
I första inlägget beskrivs bl.a webserver, loggning mm i listan över funktioner.
Men i ett inlägg på andra sidan bantas plötsligt listan:
"Ja, stegen är som du skriver:
- bygga ihop
- ladda program
Då har du, som minimum, lite basfunktionalitet som gör att du kan använda den för att skicka IR (IR diod ingår dock inte) och data för t.ex. en radiosändare på I/O porten. Det är vad min nuvarande programvara klarar av.
Innan kort blir klara kommer jag att ha lagt till ytterligare lite funktionalitet. Men sen kommer det (förhoppningsvis) mer när folk börja leka lite med koden."
Jag trodde först att texten ovan beskrev en tidigare revision, men den citerade texten skrevs tre dagar efter att du uppdaterat till rev C.
Sedan förstår jag inte den här texten:
"iSendIR kortet går att programmera utan debuggeren, då det finns en seriell bootloader förladdad i processorn. Man kan inkludera denna bootloader i huvudkoden, men gör man något fel, kan kortet bli okontaktbart. Med JTAG debuggeren kan man alltid komma åt kortet. Se separat inlägg om debugger kortet, USB-JTAG."
Bootloadern finns förladdad i processorn. Så långt hänger jag med. Men vad är "huvudkoden" ?
Är det så att man med den förladdade bootloadern får funktionerna i mitt inläggs första citat,
och man först kommer åt webserver m.fl funktioner om man lägger in denna "huvudkod" ?
Vilket vad är varför och hur får man med vilka funktioner när man beställer?
Tolkar man "skrytlistan" i första inlägget så är detta precis vad jag behöver men inte haft tid att bygga,
så det vore toppen om du kunde bena ut detta.