Barnen kan nog inte skickas i tunneln men kanske att du hämtar kassen på dagiset tillsammans med barnen? Vad hindrar affären från att ha en anslutning och sen skicka mjölken & senapen till dagis eller närmsta utlämningsställe (glöm inte LEDarna från ELFA också

)? Ett utl.ställe per villasamhälle vore ju inte helt fel.
Beräkningarna finns ju på sidan och som jag ser det så tror jag det går att räkna hem helt klart åtminstone vad gäller miljöhänsyn. Att slippa bygga FETA vägar borde lätt kunna betala detta. 1 mil (eller om det var kilometer) motorväg kostar en miljard och det var inte igår jag hörde det om vi säger som så.
Incitamenten finns där men inte viljan.
Däremot finns viljan att jävlas med folk och hitta på saker som i verkliga livet inte ger särskilt mycket eller väldigt lite.
På topic igen:
Funderade till lite granna om mitt eget hus och vad som skulle kunna göras. Då knäckte jag idéen att man borde ha 12/24V till beslysningen, finns ju ingen anledning i världen att ha 240volt till detta ändamål. Har man 12/24 volt så fungerar det ju väldigt bra med solcellslösningar iom att man slipper omvandlingen.
I fallet att man vill ha LED belysning (och det vill man ju

) så är ju all denna transformering av spänningen rena rama elementen helt i onödan, skulle man skippa det så kunde man säkert klara åtminstone sommardelen av årets belysning (och kanske tvtittande) på solpanel även i Sveriges mörka land.
Varför då inte satsa/lagstifta att nyaa hus ska vara 12v kompatibla med beslysningen?
Är jag ute på tunn is?