vad gör ic-kretsen?
haha, egentligen var det bara ett förtäckt sätt att säga min åsikt. Jag vet inte ett skit vad som är "rätt" eller inte, jag vet bara att ett språk är levande och blir vad man gör det till. Det som var regel för 50 år sedan är kanske undantag idag. (rekommenderat radioprogram: Språket )Jag köper jesses utredning om IC-krets, så kan jag fortsätta att säga IC-krets. Smile
- prototypen
- prototypen
Re: Ge upp!
!? Så det är inte offtopic när någon frågar vad en IC-krets (SIC!) gör och det följer tre sidor med språkdiskussion?$tiff skrev:...Jodå, men det börjar ju inte bli off topic förrän folk börjar gnälla på varandra. Ojsan, det var visst du själv som sparkade in den bollen!
En tråd kan således handla om precis vadsomhelst och jag kan skriva ett inlägg om vadsomhelst, och det är okej så länge jag inte gnäller på någon?
Okej, i så fall kan jag berätta att jag kommer att fira nationaldagen hemma i hängmattan. Egentligen borde jag klippa gräsmattan men jag inbillar mig att den står emot den tryckande värmen lite bättre om den inte är helsnaggat. Vad tror ni?