Hur gör man när man ska koppla in det till kortet,
Klipper man bort kontakten som ska in i datorn och tar ut + och - sladarna eller måste man in i dosan och härja ??
Japp funkar bra och det är bara att klippa kabeln eller löda på en passande hona på kortet du ska använda, men priset känns helt fel...
400 + frakt på kanske 50-100:-
Kanske en sån här istället
den kostar ca 160:- ink frakt (det finns ännu billigare om man letar lite på ebay)
Jag kom på att en kompis pappa håller på med elektronik, så jag slog han en signal och hörde om han kunde fixa något.
Han skulle kolla med sin grosist idag omdom kunde ha något som passade, om inte så beställer jag ett på e-bay.
Beställde axialkullager i går, och fick dem idag. Är riktigt impad av hur får det gick.
Efter monteringen så blev det lite tajt mellen motoraxeln och gäng stången. Hade gjort disstanserna så de passade det andra kullagret ( till höger på bilden) får ta och göra nya längre disstanser.
Ska iväg till kompisens pappa i morgon, han hade något nätagg ligandes, Skulle få det för en hundring.
Började montera lite småt idag.
Upptäckte då att fästplattan till y-axeln tar i själva fundamentet/stativet.
Så det blir att göra en ny tjokare med en släppning ner till så att den kan gå fritt.
Kopllingarna mellan motorn och axeln gjorde jag av de rattarna som var med maskinen. Svarvade ner den stora endan till samma Ø som motorns axel.
Om det går att komma åt på andra sidan k-bordet, så är det ett lämpligt ställe, annars bak på motorn. Det som är lättast är lämpligast. På Z-motorn har du nog inte så stort val.
Det är ingenting man måste ha, men det är väldigt bra att ha.