danei skrev:
Det var väl inte så konstigt. De packar väl i samma maskin som de packar nötter med. Jordötter är inte nötter även om det låter så. Så för en alergiker är det viktig information.
Nej, det är väl mer nåt i stil med sojabönor.
Dock så är i princip alla nötallergiker även allergiska mot jordnötter av nån anledning. Oftast är jordnötter det som är farligast för dom att äta till och med.
Glenn skrev:Jag läste en bipacksedel till nån form av sömntabletter, där listade dom under biverkningar att "Kan orsaka trötthet"
Fast på amerikanska skruvejslar (iaf mac tools) står det ju "Always wear safety goggles" eller liknande.. hur många gör det ?
Den skaltången har en bild på sig om att man ska använda skyddsglasögon så det finns fler saker som säger att man ska ha det men det är ingen som har det
Men är nu detta SÅ FARLIGT som det verkar!? Gäller topic! Så om man andas in lödröken får man cancer!? Känner en som jobbar på ett elektronikställe där är det knappt nån som bryr sig om röken! Är blyfritt lika farligt?
Eller åka bil eller bara gå...... Hade en arbetskompis för länge sedan som höll på och skruvade i en maskin, halkade med skruvmejseln och fick den i ögat. Ögat gick inte att rädda. Han hade nog varit glad om han hade haft skyddsglasögon. Men jag har aldrig sett någon som har använt skyddsglasögon med skruvmejseln, skulle aldrig falla mig själv in heller.
Mindmapper skrev:Eller åka bil eller bara gå...... Hade en arbetskompis för länge sedan som höll på och skruvade i en maskin, halkade med skruvmejseln och fick den i ögat. Ögat gick inte att rädda. Han hade nog varit glad om han hade haft skyddsglasögon. Men jag har aldrig sett någon som har använt skyddsglasögon med skruvmejseln, skulle aldrig falla mig själv in heller.