CNC fördelar och nackdelar

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Låter ju som ett sjukt bra pris, även om man måste fixa vattenkylningssystem och vfd själv!
Användarvisningsbild
hecke

Inlägg av hecke »

MB300E skrev:Fins även en större på 2200 watt men då får jag nog ta mig en titt på hur jag ska få säkringarna att hålla.
Under vissa förutsättningar så kan man köra med 13 A säkring på 1,5 mm^2 ledning. Det är rätt så nytt så det är ett fåtal affärer som har det. Jag fick det av min elektriker, så jag har det i min verkstad, då får man 3000 W att spela med.
MB300E

Inlägg av MB300E »

Ok viste inte att det fans sånna säkringar trode att 10 och 16 var det som gälde, hur som helst får jag inrickta mig på att klara mig på 10 amper eller använda 2 separata säkringar, en för spindel och den andra för resten :)
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Vad kostar 2200w-modellen?

Samköp någon? :)
MB300E

Inlägg av MB300E »

2200 watt kostar 2400 Yuan så runt 2400 kronor.
hittas här --> http://auction1.taobao.com/auction/item ... 790c.jhtml

Jag är med på samköp så fort jag får mina tankar och funderingar på att falla på plats :)
H.O

Inlägg av H.O »

Sjukt billigt! Undrar hur kvaliten är. Nån som hittat några läsbara datablad eller liknande. Som sagt, klart intresserad av ett eventuellt samköp.
Användarvisningsbild
behr

Inlägg av behr »

Är också intresserad av något liknande, men den här skulle jag hålla mig långt ifrån... Notera kontakten på den, det ser ut som en elfa sorterar under "mikrofonkontaktdon". Det är den sunkigaste kontakten man kan tänka sig och i den vill dom köra 230V några cm från en potentiellt läckande vattenanslutning. Undrar om dom ens bekymmrat sig med att klistra på en CE-märkning. :p
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Jag kan också vara intresserad, kanske kan man få en först för kvalitetstest. Jag har sett att vissa kinesiska leverantörer som inte sålt till väst tidigare har gjort så, bl.a med laserutrustning.
MB300E

Inlägg av MB300E »

behr skrev:Är också intresserad av något liknande, men den här skulle jag hålla mig långt ifrån... Notera kontakten på den, det ser ut som en elfa sorterar under "mikrofonkontaktdon". Det är den sunkigaste kontakten man kan tänka sig och i den vill dom köra 230V några cm från en potentiellt läckande vattenanslutning. Undrar om dom ens bekymmrat sig med att klistra på en CE-märkning. :p
håller med dig, ser inte mycke ut för världen men om man vet om problemen kan man ju bygga bort dom, skulle tro att man kan montera dit en annan kontakt som käns säkrare, skulle nog vilja ha en vattentät kontakt där :)
MB300E

Inlägg av MB300E »

ok forskat lite om motorerna, det fins 2 modeller en som heter GDJ och en som heter GDZ.

GDZ är den på bilderna tidigare i tråden.

Den data jag har hittat ser ut som i länken nedan.
Kanske inte mycke till data men lite i alla fall :)

http://mb300e.kicks-ass.net/projekt/fra ... el/GDZ.JPG
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Kontakten bör man ju byta... jag själv skulle nog välja en Amphenol C16-1, typ Elfa 44-561-09

(kanske inte minst för att jag har en hel bunt hyls och stiftproppar för sladd liggande nya) :p
sweFredrik

Inlägg av sweFredrik »

Jag är också intresserad av samköp av den större modellen om ni tycker det verkar vara något att ha. Är borta hela februari så hoppas ni inte beställer innan dess!
sweFredrik

Inlägg av sweFredrik »

jag gjorde precis en sökning på: http://www.alibaba.com/

Söker man på ex spindle och cnc så får man många träffar, man kanske kan hitta något riktigt bra om vi är några som går ihop.
MB300E

Inlägg av MB300E »

Mmm det är möjligt att man kan få det men kolla in på olika spindlar och titta vad för typ av företag som anonserar ut dom så ser du att ett och samma företag har över 8000 grejjer ute, alla spindelmotorsidor jag hittade där är från samma leverantör som det ser ut för mig.

Tror man kan prässa priset om man går direkt på tillverkaren :)
hittat 2 olika tillverkare, som jag skrev i ett tidigare inlägg, ska forska lite till borde finnas flera.

Hittade dock nått annat intresant på alibaba och det var ett företag som hade axlar med gaffel, typ som man behöver för att bygga en spindel med automatiskt verktygsbyte.

Ska forska lite mer om det och vad pris kan tänkas ligga på :)
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

HomeShopCNC har tagit in en ny spindelmotor:
http://homeshopcnc.com/page7.html

Den ser ju precis ut som 2.2kW-modellen vi tittade på...

Om vi kan få den för ett pris runt 2500kr + frakt med dom specen så skulle de ju vara helt underbart...
Skriv svar