Purres Lillasysterprojekt

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Purre
EF Sponsor

Inlägg av Purre »

Så där nu har det hänt lite iaf. Har limmat samman den andra gaveln.
limmat under delen till X-vagnen (en MDF-bit och en HDF-bit) samt monterat vissa av vinklarna med kullager. Dock tog brickorna slut så det får jobbet bekosta mig med imorgon :)

Här ser man den andra gaveln som jag hade problem med (tanke verksamheten gick det inte så bra med) som strax efter denna bild även blev limmad. Provmonterade bara först för att se hur det blev och ja det gick ju bra. Så var bara att limma och sen skruva fast med inslagsmuttern och sen sätta ihop med tvingar och ta bort bottenstycket.
Bild

När botten stycket var borta blev det till att limma ihop det med HDF-biten och en hel del tvingar går det åt. Valde även att skruva ihop och använda stora brickor som hjälp.
Bild

Sist men inte minst 4 stycken av vinklarna med kullager. Sen var brickorna slut så nu har jag en kom ihåg lapp där det står brikcor m6 plan och m8 plan :) Så kan det gå ibland men det är ingen fara. Förövrigt har jag bara använt en bricka och inte två som jag sett på jojjes "tecknade" bilder samt i monteringsfilen. Med enbart en bricka får jag störst anläggningsyta mot järnen då jag rullade och kollade.
Bild

Nu får man även vänta ca vecka på lön så man kan beställa en del saker så det kan bli lite ordning. Innan beställning måste jag även hitta lämplig låda att ha till breakout-kortet och drivkorten. Just nu är jag inne på en liten udda lösning som inte ska avslöjas allt för mycket. Om den däremot är genomförbar är en himla bra fråga.
Användarvisningsbild
gustavn
Kontakt:

Inlägg av gustavn »

Looking good!
Skriv svar