En 555-osillator och en liten trafo åt fel håll funkar, jag har testat.
Bra och säkra stunguns är ganska svåra att bygga, det är lätt att man krämar på för mycket om man följer alla scheman på nätet.
Jag köpte ett riktigt stungun på semester istället (300:-), jag gjorde det enda vettiga och prövade på mig själv först...det gjorde ont och blev små röda prickar på skinnet.
Den drivs av ett 9v batteri och har blivit mycket populär på fester, bättre än det där mesiga chock-spelet som finns på teknikmagazinet... :)
/d
chockladdare (stungun) vart får man tag på billiga delar?
Jag har en kamerablixt-stungun hemma, som är baserad på en extern kamerablixt (en ganska sjyst sådan), så jag skulle tippa på några hundra volt... Strömstyrka har jag inte den blekaste aning om, tyvärr...
Jag provade den på min kompis en gång (han var med på det), och elektroderna brände hål på huden. Han har fina ärr nu... Jag kan tillägga att båda elektroderna var på samma hand.
Jag provade den på min kompis en gång (han var med på det), och elektroderna brände hål på huden. Han har fina ärr nu... Jag kan tillägga att båda elektroderna var på samma hand.