bengt-re: För svaga för att vara aldeles optimala, ja. För svaga för att ge en simulator som på ett någorlunda sätt efterliknar spelets "rörelser", nej. Eller inte enligt de beräkningar vi gjort och det vi kommit fram till genom att studera andra simulatorer i alla fall. Om du har någon fakta som tyder på något annat så får du gärna dela med dig av den, för självklart är det ju bäst att göra rätt från början.
arvidb: Jo, det är en smart lösning det där (din/avloppssimulatorn), men vi fösöker undvika den eftersom den begränsar vinklingen av vaggan så mycket. I bilspel är det inget stort problem (för vi kommer troligtvis inte komma upp i en sån hastighet att vi hinner flytta oss mer) men vi har även planerat att använda den till flygsimulatorer, och den lägre hastigheten på rörelserna då ger oss möjlighet att få större utslag på simulator. Men den finns med som nödlösning i våra planer.
citizendildo: Ser helt klart ut som att de skulle kunna vara intressanta, har dock ett par frågor: hur stora är de? (de ser lite klena ut, men det kan bero på att jag tror att de är mindre än de är) och hur sitter drevet fast? (är inte säker på att man hittar drev med 15 ggr diametern på det där hjulet, och då måste man ju byta ut det

).
chille skrev: Föresten, är det någon som vet något realistiskt spel där man kan köra lite rally? LFS och liknande är ju som sagt bara för bankörning.
Säger bara en sak: Richard Burns Rally, har precis lirat det i ett par timmar med en (lånad) G25:a, och fan vad underbart det var. Finns inga andra lägen än simulator (d.v.s. inga arkadlägen m.m.) så den är helt renodlat "seriös". Billigt är det också, från 59 kr:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=108748
/OlaJoh