CPLD för den absoluta nybörjaren
Re: CPLD för den absoluta nybörjaren
Faktum är att Digital är rätt kul. Man kan rita ett tillståndsdiagram och sedan be den göra en krets som man sedan kan simulera. Man ser signalerna i kretsen och hur statusen ändrar i diagrammet.
Jag kan ju leka med detta och sedan exportera som VHDL eller Verilog!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ähh hoppa på Verilog.
Med dom där Tang Nano grejorna som kom för något år sedan finns det inga ursäkter att inte testa lite.
Jag är nybörjare, men har lyckats skapa några roliga grejor som SPI interface styrning av en sample & hold krets, Demux av 8 kanaligt ljud (I2S) etc.
Man har ju hört om den "höga tröskeln" men jag tycker man kom framåt ganska fort.
Med dom där Tang Nano grejorna som kom för något år sedan finns det inga ursäkter att inte testa lite.
Jag är nybörjare, men har lyckats skapa några roliga grejor som SPI interface styrning av en sample & hold krets, Demux av 8 kanaligt ljud (I2S) etc.
Man har ju hört om den "höga tröskeln" men jag tycker man kom framåt ganska fort.
Absolut! Men jag ser lekandet i Digital mera som ett sätt att få en start på det hela, en början som man exporterar. Digital kan exportera både till VHDL och Verilog.