Pilarna är väl bara att klicka på Delete-verktyget (soptunnan) och sedan på dem eller deras linjer? Hålen borde vara samma, pröva att ta bort dem i schema-läget om det inte går i Board?
Menar du verkligen att du aldrig använt CAM?swesysmgr skrev:Ok, jag förstod inte om det var hålen eller dimensionspilarna som skulle bort.
CAM-processorn har jag aldrig använt men jag tittade i boken och kan försöka hjälpa dig igång.
Som jag skrev innan, kör en Design rule check först annars kanske korten blir oanvändbara. Här är Eurocircuits DRU-fil.
- Gå till eagles kontrollpanel och CAM jobs i trädet.
- Öppna gerb274x.cam
- I CAM-processorfönstret som visas gör File -> Open -> Board och öppna ditt korts .brd fil.
- Nu visas en massa flikar och du kan klicka på process job för att få dina filer.
- För att få hål borrade behöver du även köra excellon.cam jobbet som jag förstått det.
Jag vet inte om du riktigt förstod vad jag menade, men om du tittar på mina senaste bilder ser du två dimensionsmarkeringar (80 respektive 100 map kortets storlek) dessa markeringar gick inte att ta bort hur jag än gjorde dvs främst klickade på dom med delete-verktyget.Glenn skrev:Om det är svårt att "träffa" nån specifik linje (dimensionslinjerna tex) kan man ju tillfälligt stänga av alla andra lager så blir det enklare
Läs mitt inlägg istället, det där tidigare stämmer inte riktigt. Läs och prova, det är inte svårt alls.rogerk8 skrev:Men CAM, nej tack, jag fattar ingenting och orkar ärligt talat inte ens försöka förstå (fan, ett speciallingrepp bara för att få fabriken att borra ett helt vanligt M4-hål, vad är det för trams?)
MVH/Roger
PS
Och vinkelräta hörn kan man inte ha heller, vem fan har sagt det? Så det finns ett fjantigt specialverktyg för det. Det är så löjligt att inte vet vart jag ska ta vägen
Jag har enbart använt OSH Park och aldrig konstruerat ett kort kommersiell, enbart som hobby. Har lärt mig genom att läsa en bok om programmet och sitta och gno med det på kvällarna. För mig är det viktigare att korten håller god kvalitet och tillverkas på vettiga villkor i EU eller USA än att de är maximalt billiga men det är upp till var och en.rogerk8 skrev:Menar du verkligen att du aldrig använt CAM?swesysmgr skrev:Ok, jag förstod inte om det var hålen eller dimensionspilarna som skulle bort.
CAM-processorn har jag aldrig använt men jag tittade i boken och kan försöka hjälpa dig igång.
Som jag skrev innan, kör en Design rule check först annars kanske korten blir oanvändbara. Här är Eurocircuits DRU-fil.
- Gå till eagles kontrollpanel och CAM jobs i trädet.
- Öppna gerb274x.cam
- I CAM-processorfönstret som visas gör File -> Open -> Board och öppna ditt korts .brd fil.
- Nu visas en massa flikar och du kan klicka på process job för att få dina filer.
- För att få hål borrade behöver du även köra excellon.cam jobbet som jag förstått det.
Du verkar ju vara en höjdare på Eagle och då undrar man ju vad du har Eagle till, endast schemaritning eller?
Eller skickar du brd-filer direkt till tillverkaren, som jag av dig förstått man kan göra?
Jag tror du skulle kunna spara en hel del yta och därmed tillverkningskostnader på att komprimera kortet, det är ganska mycket luft mellan komponenterna som det ser ut nu och BD139/140 ligger ner och tar kortyta ($$) helt i onödan.rogerk8 skrev:Provade ju som sagt själv Eagle Service och mitt kort via Wurt (endast brd-filen skickas) skulle kosta typ 700 spänn, dvs fullständigt uteslutet (då kör jag hellre seriöst igång med fotoresist). Tror att kineser kan göra dom för en tiondel av den summan.
Det här var intressant, tack!Borre skrev:Ja, välj vilka lager som ska synas i "Layer settings" i menyn till vänster, eller skriv "layer" i kommandoraden.
Ska du etsa själv är det mycket enklare om du har allt på ett lager, flyttar du dina komponenter lite och provar dig fram kan du snudd på få allt på ett lager.