Dina mini-projekt!
- DarkSilver
Re: Dina mini-projekt!
Jo, jag funderade på det, men jag kunde inte komma på någon bra, diskret lösning på hur man får ner strömmen igen
Annars hade det varit skitkul!

Annars hade det varit skitkul!
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Silvermannen: Ska strax löda dit en sladd och (kanske) montera i en befintlig stärkare.
DarkSilver
Du gör ju en jacka & byxor av alu. folie med eltejp som foder, sedan ska ju gubbe ha hår av 0,1 koppar tråd från någon kabel. Nu har du en snygg väg att få upp strömen till huvudlysdioden
Du gör ju en jacka & byxor av alu. folie med eltejp som foder, sedan ska ju gubbe ha hår av 0,1 koppar tråd från någon kabel. Nu har du en snygg väg att få upp strömen till huvudlysdioden

Fina labbsladdar till multimetern 
Är det provkörning av en förstärkare som blivit av med sin låda, eller?
Förresten, är det möjligtvis en Impo tongenerator som står uppe till höger (den med vit panel och orange skal)?
Jag fick en sån av en kompis för ca 15 år sen... Jag behövde ingen tongenerator då så jag orkade aldrig felsöka den, däremot behövde jag en vikt för att hålla i snöret till badkarsproppen, så locket till tongeneratorn fick fungera som tyngd till badkarsproppen. Det kanske man kan kalla pytte-mini-projekt?

Är det provkörning av en förstärkare som blivit av med sin låda, eller?
Förresten, är det möjligtvis en Impo tongenerator som står uppe till höger (den med vit panel och orange skal)?
Jag fick en sån av en kompis för ca 15 år sen... Jag behövde ingen tongenerator då så jag orkade aldrig felsöka den, däremot behövde jag en vikt för att hålla i snöret till badkarsproppen, så locket till tongeneratorn fick fungera som tyngd till badkarsproppen. Det kanske man kan kalla pytte-mini-projekt?

Är locket av aluminium?
Annars så åker väl proppen ur?
Själv använder jag en Golfboll som jag borrat ett hål igenom (inte det allra lättaste att utföra)
och trätt ett snöre igenom. Och det fungerar alldeles lagom bra.
Annars så åker väl proppen ur?
Själv använder jag en Golfboll som jag borrat ett hål igenom (inte det allra lättaste att utföra)
och trätt ett snöre igenom. Och det fungerar alldeles lagom bra.
Alltså problemet var att proppen var fast monterad och kunde bara lyftas upp en bit, och behövde en tyngd i andra änden av kedjan (hängandes utanför badkarskanten) för att proppen skulle vara "ur" när man t.ex. duschade eller hade badat färdigt.
(locket var nog av vanligt järn).
(locket var nog av vanligt järn).
Ok det det var inte riktigt samma problem som mitt.
Jag har den där för att plasthantaget i snöret inte ska åka ned i badkaret hela tiden
ochjag ska behöva gräva /söka efter hantaget under skummet.
Jag har den där för att plasthantaget i snöret inte ska åka ned i badkaret hela tiden
ochjag ska behöva gräva /söka efter hantaget under skummet.
Stärken är ett mosfet bygge baserat på douglas self blameless, miniprojektet e att konvertera en skit philips allt i ett stereo till en ren skivspelare, skall dock byta ut det unkna orginalkortet mot en riaa preamp med en LM4562 ist för de skitna AN7312 på orginalet.
Aha!
Hur var det, är det en Impo tongenerator eller gissar/ser jag fel?
Hur var det, är det en Impo tongenerator eller gissar/ser jag fel?
Satte ihop hårdvaran till min "3G/Wlan-robot"
Här står den och speglar sig i min hall

Hårdvaran består av
1st eeepc 1000H
1st Sabertooth 2X10 motordrivare
1st Serial Breakout Board FT232RL
2st 24Vdc motorer med växellåda plockade från kaffemaskiner
1st Blyack från biltema, så länge...
Chassit består en platta och 2st hemma gjorda hjul i mdf
Mjukvaran är gjord i vb än så länge webcamstreaming får man köra separat i webläsaren tanken är att allt ska bli webbaserad frågan är bara hur
Här står den och speglar sig i min hall

Hårdvaran består av
1st eeepc 1000H
1st Sabertooth 2X10 motordrivare
1st Serial Breakout Board FT232RL
2st 24Vdc motorer med växellåda plockade från kaffemaskiner
1st Blyack från biltema, så länge...
Chassit består en platta och 2st hemma gjorda hjul i mdf
Mjukvaran är gjord i vb än så länge webcamstreaming får man köra separat i webläsaren tanken är att allt ska bli webbaserad frågan är bara hur