Köprecension av 40 W Laser från Kina
Re: Köprecension av 40 W Laser från Kina
Då var en maskin beställd...
Hoppas den kommer fram oskadd...
Ser ut som dom uppdaterat maskinerna så de har air assist och rödpunkt från leverans.
Även "usb" anslutning... Får se hur det fungerar.
Man jobbar inte med styrbart bord på dessa maskiner?
Funderar på om man kan skära tjockare material genom att för varje skär flytta focus genom att ändra bordets höjd?
Ser ut som dom uppdaterat maskinerna så de har air assist och rödpunkt från leverans.
Funderar på om man kan skära tjockare material genom att för varje skär flytta focus genom att ändra bordets höjd?
Det var min första tanke också. Borde inte vara för krångligt tycker jag. Skruva ner effekten och köra flera pass och flytta bordet mellan varje. Visst, ytterligare en axel som ska kontrolleras men ändå.
Finns det stöd i medföljande programvara för z styrning?
Är det ngn som hittat mer info ang laser origami och hur dom kontrollerar maskinen?
Tycker det framgick att dom körde visio där dom med färger(?) valde cut eller fold...
Är det ngn som hittat mer info ang laser origami och hur dom kontrollerar maskinen?
Tycker det framgick att dom körde visio där dom med färger(?) valde cut eller fold...
Vilken säljare blev det? Har du en länk att bjuda på?mippen skrev:Då var en maskin beställd...
Blev denna:
http://www.ebay.com/itm/From-UK-Laser-E ... TQ:US:1123
Hoppas att frakt från England inte ställer till det med tull och moms. ?
Säljaren var snabbt i kontakt och förklarade i detalj hur dom ställer sig till eventuella problem mm.
Känns seriöst att dom tar upp detta och ger en möjlighet att avbryta sitt köp.
Tex att eventuella problem ersätts med material men sätter krav på att man själv kan skruva i maskinen.
Samt att det är en "budget" maskin vars yttre kan ha mindre skönhetsfel.
http://www.ebay.com/itm/From-UK-Laser-E ... TQ:US:1123
Hoppas att frakt från England inte ställer till det med tull och moms. ?
Säljaren var snabbt i kontakt och förklarade i detalj hur dom ställer sig till eventuella problem mm.
Känns seriöst att dom tar upp detta och ger en möjlighet att avbryta sitt köp.
Tex att eventuella problem ersätts med material men sätter krav på att man själv kan skruva i maskinen.
Samt att det är en "budget" maskin vars yttre kan ha mindre skönhetsfel.
Tack för länken. Berätta gärna hur maskinen fungerar och hur det gick med moms och tull... (du bör slippa det om den kommer från UK).
Tolkar jag tullverket rätt så borde det vara ok.
Gäller att det även är "rätt" ort.. Att det är England räcker tydligen inte...
http://www.tullverket.se/innehallao/e/e ... 00033.html
Gäller att det även är "rätt" ort.. Att det är England räcker tydligen inte...
http://www.tullverket.se/innehallao/e/e ... 00033.html
I mitt fall var "Leverans från UK" en lögn och leveransen var från Kina men med ett lågt värde. Tull på 500kr.
Idag dök maskinen upp.. Skickades i måndags så helt okej frakt-tid.
Ingen moms eller Tull.. Inga frågor från fraktbolag (UPS).
Har inte vågat koppla in matning ännu då det är ett par saker som ställer till det.
Maskinen var "vattensäkrad" som ni andra fått dom med rejält av packtejp.
Dock så har UPS lyckats skada paketet i transporten.
Ser dock inte ut som denna skada ställt till det ngt med maskinen..
Men tror att paketet med kablar och CD skiva låg precis där.
Någon som har innehållet på en sådan skiva?
Sedan är det lite tråkigt att plasten för luckan är sprucken.
Knapp-panelen ser ut att ha hanterats lite fult vid montage.. Men förhoppningsvis hel...
Laserröret ser ut att vara helt.. Får se om jag vågar koppla in lite vatten och testa.
Lampan i enheten har trillat av vid frakt. Men inte så konstigt med tanke på hållarnas mjuka material.
Plattformen i lasern är sned.
Kan man justera denna? Är ca 1 cm sned.
Ingen moms eller Tull.. Inga frågor från fraktbolag (UPS).
Har inte vågat koppla in matning ännu då det är ett par saker som ställer till det.
Maskinen var "vattensäkrad" som ni andra fått dom med rejält av packtejp.
Dock så har UPS lyckats skada paketet i transporten.
Ser dock inte ut som denna skada ställt till det ngt med maskinen..
Men tror att paketet med kablar och CD skiva låg precis där.
Någon som har innehållet på en sådan skiva?
Sedan är det lite tråkigt att plasten för luckan är sprucken.
Knapp-panelen ser ut att ha hanterats lite fult vid montage.. Men förhoppningsvis hel...
Laserröret ser ut att vara helt.. Får se om jag vågar koppla in lite vatten och testa.
Lampan i enheten har trillat av vid frakt. Men inte så konstigt med tanke på hållarnas mjuka material.
Plattformen i lasern är sned.
Kan man justera denna? Är ca 1 cm sned.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Frakten kostade alltså lika mycket som maskinen?!
MVH: Mikael
Hur menar du?
Frakten ingick i priset och det tillkommer inget.
Sedan hoppas jag bara på bra respons så man får lite reservdelar.
Frakten ingick i priset och det tillkommer inget.
Sedan hoppas jag bara på bra respons så man får lite reservdelar.
-
Mippen,
Han ser i den länk du hänvisar till där du köper din laser på Ebay, där står det 1000$ i frakt utöver den kostnad för maskinen. Därför undrar han (antar att de har lagts dit på nytt om du inte betalade extra för frakt). Men det finns även här: http://www.ebay.com/itm/201115712616, tror nog att du får den om du lägger ett bud på den. Såg för ett tag sedan en som skickades från samma plats för 850$ inklusive frakt utan "bud", så det kanske kommer och gå att få den runt denna summan. Köper du en från Kina och lyckas undgå extra kostnader i tull och moms så går det nog få ännu billigare. Men om du får moms vilket du nog misslyckas undvika så kostar den nog inte mycket mindre än de 850$ som det verkar gå bra att få dem för här.
/Robert
Han ser i den länk du hänvisar till där du köper din laser på Ebay, där står det 1000$ i frakt utöver den kostnad för maskinen. Därför undrar han (antar att de har lagts dit på nytt om du inte betalade extra för frakt). Men det finns även här: http://www.ebay.com/itm/201115712616, tror nog att du får den om du lägger ett bud på den. Såg för ett tag sedan en som skickades från samma plats för 850$ inklusive frakt utan "bud", så det kanske kommer och gå att få den runt denna summan. Köper du en från Kina och lyckas undgå extra kostnader i tull och moms så går det nog få ännu billigare. Men om du får moms vilket du nog misslyckas undvika så kostar den nog inte mycket mindre än de 850$ som det verkar gå bra att få dem för här.
/Robert
Ja det var därför jag undrade: "Shipping: $1,000.00 (approx. 6,754.89 SEK) Standard Int'l Shipping | See details"
Men jag förstår inte riktigt, en andra annons där frakt ingår? (eller tvärtom om man vill
)
Men jag förstår inte riktigt, en andra annons där frakt ingår? (eller tvärtom om man vill

Aha.. Då förstår jag.
När jag köpte den så var det "buy it now" och "free shipping".
Måste dom ha editerat annonsen.. Kanske för att "fylla på lagret"...
Ingen som har en sådan CD som kan dela med sig av innehållet?
När jag köpte den så var det "buy it now" och "free shipping".
Måste dom ha editerat annonsen.. Kanske för att "fylla på lagret"...
Ingen som har en sådan CD som kan dela med sig av innehållet?
Jag köpte en CNC fräs (6040) på samma sätt. Det finns en massa kinesiska säljare på ebay som skeppar från Portsmouth i UK. I praktiken är det väl samma företag som står bakom allihop.
Det brukar vara så att säljarna lägger upp annonser med och utan frakt, troligen för att hamna överst i listan på ebay oberoende på hur den som söker väljer att sortera resultaten. När man köper från Kina med leverans från UK så ingår väl typ tull och moms i priset skulle jag tro.
Transporten sker i själva verket från Kinesiska fastlandet. De har lager i UK ( Portsmouth hamn ) som paketen distribueras från till resten av EU.
Jag hade en del problem med den maskin jag köpte. All kommunikation ( eller vad man ska kalla det ) skedde med säljaren i Kina. Alla eventuella returer skall ske till Kina, vilket i praktiken betyder att man inte kan returnera något, för det blir alldeles för dyrt. Jag blev ombedd att skicka en spindelmotor som var DOA när jag fick den, till fabriken i Kina. Priset för frakten ( ~4kg ) blev avsevärt mycket högre än att köpa en helt ny inklusive frakt.
Det finns en tråd här på EF nånstans med hela historien för den som är nyfiken.
Man ska vara medveten om att om man köper en maskin på ebay på detta sätt så är man mer eller mindre på egen hand när man väl fått den levererad. Priset är ofta lågt, men även kvalitén och servicen på produkten
/Fredrik
Det brukar vara så att säljarna lägger upp annonser med och utan frakt, troligen för att hamna överst i listan på ebay oberoende på hur den som söker väljer att sortera resultaten. När man köper från Kina med leverans från UK så ingår väl typ tull och moms i priset skulle jag tro.
Transporten sker i själva verket från Kinesiska fastlandet. De har lager i UK ( Portsmouth hamn ) som paketen distribueras från till resten av EU.
Jag hade en del problem med den maskin jag köpte. All kommunikation ( eller vad man ska kalla det ) skedde med säljaren i Kina. Alla eventuella returer skall ske till Kina, vilket i praktiken betyder att man inte kan returnera något, för det blir alldeles för dyrt. Jag blev ombedd att skicka en spindelmotor som var DOA när jag fick den, till fabriken i Kina. Priset för frakten ( ~4kg ) blev avsevärt mycket högre än att köpa en helt ny inklusive frakt.
Det finns en tråd här på EF nånstans med hela historien för den som är nyfiken.
Man ska vara medveten om att om man köper en maskin på ebay på detta sätt så är man mer eller mindre på egen hand när man väl fått den levererad. Priset är ofta lågt, men även kvalitén och servicen på produkten

/Fredrik