Senaste reparationen
Re: Senaste reparationen
Teakolja är väl olämpligt av livsmedelsynpunkt, jag brukade ha vanlig matolja på skärbrädor på den tiden jag använde sådana av trä.
Nej det är nog inte så bra, men härsknar förresten inte matolja? Hade själv använt tex paraffinolja som inte kan det.
Olivolja rekommenderas inte så matolja är nog inte bra heller.
Paraffinolja kanske är bra då. Tror Biltema har billig sådan.
Paraffinolja kanske är bra då. Tror Biltema har billig sådan.
Olivolja använder jag aldrig till något, utan vanlig rapsolja då.
Paraffinolja kan man säkert använda men det är ju petroleumbaserat vilket gör att iaf jag undviker det i mat..
Paraffinolja kan man säkert använda men det är ju petroleumbaserat vilket gör att iaf jag undviker det i mat..
Paraffinolja är helt okej att använda, även i samband med mat.
Jag mättar trät med oljan och gör sen en blandning av bivax och lite paraffinolja, då fås en yta som hårdnar en aning jämfört med bara paraffinolja som alltid kommer upplevas fet sålänge den är mättad.
Jag mättar trät med oljan och gör sen en blandning av bivax och lite paraffinolja, då fås en yta som hårdnar en aning jämfört med bara paraffinolja som alltid kommer upplevas fet sålänge den är mättad.
Vi har alltid kört med oljan från Ikea https://www.ikea.com/se/sv/p/trixig-traeolja-foer-inomhusbruk-00581065/
Står detta;
Regelbunden behandling med den här raffinerade växtoljan hjälper till att förlänga livslängden på skärbrädor och andra köksredskap av obehandlat trä som du använder för att tillaga och servera mat.
Innehåll:
Vegetabilisk olja, Antioxidant
Står detta;
Regelbunden behandling med den här raffinerade växtoljan hjälper till att förlänga livslängden på skärbrädor och andra köksredskap av obehandlat trä som du använder för att tillaga och servera mat.
Innehåll:
Vegetabilisk olja, Antioxidant