Dina mini-projekt!
-
Re: Dina mini-projekt!
Laddare för mobilen
Hittade en L7805 häromdan och tänkte "går säkert att bygga en mobil laddare med" läste lite och här är resultatet. schema
Hittade en L7805 häromdan och tänkte "går säkert att bygga en mobil laddare med" läste lite och här är resultatet. schema
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
En liten hållargrunka för kretskort. Spaken är för att få loss dem lättare från plattan.
Smidig sak, vill du dela med dig filen till dom? Väntar bara på min HotEnd för att kunna börja printa 3D.
/// Marcus
/// Marcus
- ElectricMan
- Kontakt:
sneaky: Helt sjukt vilken finish du får! Får man fråga vad dina magiska knep är?
+ vilken maskin kör du med / filament / hotend osv?

Tackar 
Inte så mycket knep att tala om. Kör en Ultimaker som är skapligt bra justerad (vilket i princip innebär att se till att remmarna är lagom spända). Dessa skrevs ut med 0.2mm lagertjocklek. Brukar gå ner till 0.1 när jag vill få det lite snyggare men den skitplast som jag skrev ut det här med var inte värd det.
3mm PLA. KISSlicer + PrintRun. Standard-hotend som följde med Ultimakern för dryga året sedan. De nya ser en liten aning annorlunda ut men är i princip samma. Sitter en 0.4mm nozzle på båda.
Hastighet är jag inte hundra på, tror jag körde 100mm/s på fyllningen och 50 på utsidan. Halvvägs tröttnade jag och drog upp hastigheten till 170%. Det är såklart missvisande eftersom acceleration drar ner det värdet på fyllningen då jag kör avrundad fyllning (tänk vaxkaka) istället för raka linjer som exempelvis Skeinforge.
edit: Bifogar en bild på ett lagerhöjdstest jag gjorde för några dagar sedan.

Inte så mycket knep att tala om. Kör en Ultimaker som är skapligt bra justerad (vilket i princip innebär att se till att remmarna är lagom spända). Dessa skrevs ut med 0.2mm lagertjocklek. Brukar gå ner till 0.1 när jag vill få det lite snyggare men den skitplast som jag skrev ut det här med var inte värd det.
3mm PLA. KISSlicer + PrintRun. Standard-hotend som följde med Ultimakern för dryga året sedan. De nya ser en liten aning annorlunda ut men är i princip samma. Sitter en 0.4mm nozzle på båda.
Hastighet är jag inte hundra på, tror jag körde 100mm/s på fyllningen och 50 på utsidan. Halvvägs tröttnade jag och drog upp hastigheten till 170%. Det är såklart missvisande eftersom acceleration drar ner det värdet på fyllningen då jag kör avrundad fyllning (tänk vaxkaka) istället för raka linjer som exempelvis Skeinforge.
edit: Bifogar en bild på ett lagerhöjdstest jag gjorde för några dagar sedan.
- Electricguy
Satte upp en tredje skärm till datorn, samt en andra dator, som jag kör Synergy till

- Electricguy
Tackar..
Hehe jo, man får vara lite kreativ när man inte får sätta fast nåt på väggen..

Hehe jo, man får vara lite kreativ när man inte får sätta fast nåt på väggen..

Dagens miniprojekt: Bytt motorfästen på Y och Z-axlar till fina alu-block-mojjänger och fräst en liten alubit som håller fast kabelkedjorna (har tidigare suttit halft-fast med buntband).
- MarcusUmeå
- Kontakt:
Jag var less på att behöva släpa fram ett ATX-nätagg varje gång jag skulle testa en HDD eller liknande apparat med Molex-anslutning. Därför tog jag ett liten och nätt nätagg som gav 12V och 5V ut och skarvade dit en modernare Molex. Med en Molex-SATA-konverterare är det komplett. 

- Klas-Kenny