ok, men räcker det inte med ett shims som är typ 0.05 eller ngt i den stilen. då kan du dra ihop paketet rejält istället för att joxa med att dra muttrar mot varandra.
smörjningsmetoden är intressant och jag ser fram emot resultatet och hur det funkar. hade nog lagt in en ficka i alla fall, det är raka vägen in i kulorna nu (aldrig bra i ngt fall

). Men det funkar nog i alla fall.
en sak som är jag gjorde kass på min spindel, eller två saker faktiskt; jag var inte tillräckligt noga med remhjulet som sitter längst upp på splinesen". Har ett kast på det på ca 0.1 som orsakar ett jälva liv i min kuggrem. Osäker om splinesens yta är slipade mot lagerytan.
Andra grejjen var att jag inte har ngn mekanism för att byta verktyg. nu har jag en skiftnyckel som jag griper runt splinesen och en fast nyckel för dragbulten. Skulle ha fräst in ett spår i splinesen när jag höll på så man kunde få ngt vettigt grepp där. På sikt ska jag montera en luftcylinder men det kommer nog ta ett tag och tills dess kan det vara bra med en "vettig manuel lösning".
Dragbulten är oxå en grej att lägga lite energi på att få fin och rak och koncentrisk. Inte M-gänga i toppen på tormach-hylsan.
I övrigt tycker jag det ser fett grymt ut!! Det ska blir jäkligt spännande att se ditt resultat. Om det blir bra så är det faktiskt ett bra sätt att få en bra spindel till hyffsat pris.
Posta gärna bilder eller text om hur du tänkt dit gillverkningen av det hela.
P.-