Dina mini-projekt!
- Electricguy
Re: Dina mini-projekt!
Electricguy: Jag hittade kompisen till min "kondensator för motor". Den är på 6uF. Kan den funka?
80uF och 6uF, hur stor var motorn dessa jobbade emot(ca i W)? Vilken är start, och vilken är drift?
80uF och 6uF, hur stor var motorn dessa jobbade emot(ca i W)? Vilken är start, och vilken är drift?
Miniprojekt vet ja inte, utan mera ett del projekt
Har byggt en voltmeter med hjälp av en arduino till mitt hemmabyggda spänningsaggregatet som levererar 60-300vdc.
Efter jag gjorde filmen så byggde jag ett eget kort till processorn, så nu mera sitter den på ett veronkort.

Har byggt en voltmeter med hjälp av en arduino till mitt hemmabyggda spänningsaggregatet som levererar 60-300vdc.
Efter jag gjorde filmen så byggde jag ett eget kort till processorn, så nu mera sitter den på ett veronkort.
Till er som byggt ljusbord av plattskärm. Kolla FMCG Recording Sep27, 2009 Part 1 - Raw Footage - YouTube Ca 15 min in. Jag har en nyskrotad skärm jag leker filter med. Ett har lins effekt "fresnel lens" kanske. Jag har den svarta skivan intakt. Med sprickor och stora genomskinliga ytor. Med ett annat filter kommer det fram rosa,90 grader vidning mot den svarta. Filterna är tunna och fladdriga, typ matta overheadpapper. Mitt ljusbord då? En skribordslampa modell lysrör G23. Från skrotningen finns även en tjock klar skiva. Och några tunna som bara verkar frostade. Forskningen fortgår.....
Testade vidare och lös med enkel röd laserpekare. Det är nog ingen "fresnel lens". Belyst med laserpekaren blev det ett streck, på andra sidan. Provade även lasern på den tjocka typ 4mm skivan. Då blev det ett prickmönster i taket. Som inte ändrades när jag rörde på skivan.
Men den är ju perfekt när det mixas housemusikPejlaren skrev:Vilken jobbig tapet...Electricguy skrev:Orkade inte göra en hel projekttråd om mitt nya labb/datorrum.. Så här finns lite (suddiga av någon anledning) bilder so far.. Kommer mer bilder eftersom.

- Electricguy
Äh, fy fan..MiaM skrev:Men den är ju perfekt när det mixas housemusikPejlaren skrev:Vilken jobbig tapet...Electricguy skrev:Orkade inte göra en hel projekttråd om mitt nya labb/datorrum.. Så här finns lite (suddiga av någon anledning) bilder so far.. Kommer mer bilder eftersom.

- Electricguy
-
- Electricguy
Hehe.. det är lite ghetto fondvägg för tillfället.. Dom resterande väggarna är bara spacklade.. 

Vadå tapet? Vid första titten när tapeten inte var på tapeten
, såg jag inte den. Jag är ganska blind när det gäller sådant. Men letar jag så ser jag att den skriker huskeligt hehe.

Och det är både du och jag glada överElectricguy skrev:Det är ju inte du som bor här..

Har det inte blivit modernt med äckliga tapeter nu? Går man in i en tapetbutik så spyr man ju nästan. Diskret? Nej, skrikigt!
Kolla bara här: http://www.borastapeter.se/

Kolla bara här: http://www.borastapeter.se/