Gimbal:
Ja just det. Frågan är bara om man kan få tillräckligt med grepp runt navet för att överföra 14hk… Jag antar att navets gods inte är allt för överdimensionerat med tanke på vikten… Någon som kanske har en bild på hur ett liknande kan se ut invändigt?.
Frod:
Det ska jag göra, men först måste jag testa detta.
Det skiljer nämligen inte mer är typ 150kr mellan ett löst skivbroms nav, & ett helt färdigekrat hjul + däck med ett sådant nav. Har jag för mig jag såg innan.
Så det finns helt klart utrymme för att offra ett hjul…
Den lokala maskin service butiken ringde upp idag & hade lyckats ragga tag i ett sådant envägslager. Men gissa priset.
2600kr
Jag ska ringa runt lite i morgon å se om jag hittar något själv. Annars så kör vi på ett köp från
http://www.vxb.com/Merchant2/merchant.m ... s&offset=0 .
Motorn verkar leverera 20Nm vrid vid 48V & 148A enligt datablads texten nedan.
Så om jag lyckas mata den med 300A så ska jag med andra ord förvänta mig ett vrid på 40Nm & då borde jag klara mig med ett lager som pallar 80Nm om jag placerar det efter första utväxlingen som kommer att bli ca 2:1
Tänker jag rätt?.
Men jag kommer ju köra med 38V ist för 48V. så då har man lite marginaler?.
Eller kommer inte vridmomentet alltid att vara den samma, oavsett spänning?.
Eftersom spänningen bara avgör max varvtalet?.
LaRdA: Vad i så fall vill du ha?.
Jag lyckas inte hitta fraktkostnaden till swe, har du råkat stöta på den?.