Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
Hubben, du har inte lite bilder på gimbalen? Vore bra med lite inspiration.
Japp, men den blev i klenaste laget. Ska ta och designa om den och fräsa ut en ny.. kan lägga upp lite bilder på den.
Igår fräste jag ut denna dock:
https://www.dropbox.com/s/7btm8wwuxq0q27q/IMAG2075.jpg
(Hmm, gick dåligt att länka bilder från dropbox...)
Fungerar riktigt bra även den!
Igår fräste jag ut denna dock:
https://www.dropbox.com/s/7btm8wwuxq0q27q/IMAG2075.jpg
(Hmm, gick dåligt att länka bilder från dropbox...)
Fungerar riktigt bra även den!
- Klas-Kenny
Var iofs nästan två veckor sen jag fräste nu, men först idag fick jag hem kullager och lite så så jag gjorde färdigt den. 
En typ av hundleksak, massa små hålrum i där man lägger godis och så kan de två översta skivorna rotera så får hunden plocka fram godiset.
Fräste i 18mm stavlimmad ek (hyllplan från Biltema).
Sen några utskrivna små fötter också. Tänkte först klara mig utan det genom att "fälla in" muttern på undersidan, men jag orkade inte krabba med det.
Har även fräst en annan leksak i samma stuk, men den behöver en hel del manuell handpåläggning innan den är användbar och jag har inga bilder på den.
Har en fin 3D-ritning av den dock.
Edit: Designen är dock rakt kopierad av en som finns att köpa i djuraffären för typ 3-400 i MDF, min blev snyggare och billigare.

En typ av hundleksak, massa små hålrum i där man lägger godis och så kan de två översta skivorna rotera så får hunden plocka fram godiset.
Fräste i 18mm stavlimmad ek (hyllplan från Biltema).
Sen några utskrivna små fötter också. Tänkte först klara mig utan det genom att "fälla in" muttern på undersidan, men jag orkade inte krabba med det.
Har även fräst en annan leksak i samma stuk, men den behöver en hel del manuell handpåläggning innan den är användbar och jag har inga bilder på den.

Har en fin 3D-ritning av den dock.

Edit: Designen är dock rakt kopierad av en som finns att köpa i djuraffären för typ 3-400 i MDF, min blev snyggare och billigare.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
hubben:
Jag har haft helt sjuka problem att få exakt den motorn och det kortet att fungera. Kan du ge en kort beskrivning av mjukvara (exakt version) och parametrarna du kör?
Jag har haft helt sjuka problem att få exakt den motorn och det kortet att fungera. Kan du ge en kort beskrivning av mjukvara (exakt version) och parametrarna du kör?

Jag gjorde en grind. 

Nu har jag ackumulerat väldigt mycket bildmaterial 
Allt får ni inte se men en liten bit av den goda kakan

Allt får ni inte se men en liten bit av den goda kakan

- Klas-Kenny
Jag har inte en aning om vad det där är för något, jag vet bara att fy helvete vad snyggt!

Umm, snyggt.
Kan höra killarna på eloxeringsstället. VA FAN, kunde han inte ta samma färg på alla bitarna...
Kan höra killarna på eloxeringsstället. VA FAN, kunde han inte ta samma färg på alla bitarna...
Korrekt, en testfixtur till kortet som sitter i. Vad som sitter i får ni lura på än så länge