ELFA är fantastiskt!
Re: ELFA är fantastiskt!
För 99% av alla fallen kan man välja 1N4007 framför alla de andra,
i väldigt få fall så har diodens serieresistans och Trr signifikant betydelse och då kan 1N4001 väljas framför 1N4007.
Vid nykonstruktion är denna diodserie inte så intressant, det finns mycket annat lämpligt att välja på om egenskaperna har någon betydelse.
i väldigt få fall så har diodens serieresistans och Trr signifikant betydelse och då kan 1N4001 väljas framför 1N4007.
Vid nykonstruktion är denna diodserie inte så intressant, det finns mycket annat lämpligt att välja på om egenskaperna har någon betydelse.
- prototypen
ELFA verkar lite desperata.
Jag brukar fylla på i varukorgen allteftersom jag ser att saker och ting börjar ta slut och när något måste köpas så drar jag iväg hela korgen.
Nu har jag fått ett mail att jag inte slutfört köpet och ELFA undrar med mössan i hand om det är deras fel.
Jaja, de får väl vänja sig att jag använder deras varukorg som antecknisblock.
Protte
Jag brukar fylla på i varukorgen allteftersom jag ser att saker och ting börjar ta slut och när något måste köpas så drar jag iväg hela korgen.
Nu har jag fått ett mail att jag inte slutfört köpet och ELFA undrar med mössan i hand om det är deras fel.
Jaja, de får väl vänja sig att jag använder deras varukorg som antecknisblock.
Protte
Fast den funktionen har flera Butiker, råkat ut för det på annat håll.
- Spisblinkaren
- EF Sponsor
Jag har nu fått den nya ELFA-katalogen, jippi 
Har dock inte hunnit läsa så mycket än men OP27 finns tydligen att få tag i.
Kollade också upp en sak som jag tyckte var fullständigt idiotisk med gamla katalogen dvs att Zener-dioders spänning angavs i ett intervall (utan att ange strömmen, obs), detta är nu borttaget ty nu står det Zener-spänningen (+/-5%) vid 5mA som sig bör.
Råkade annars se vad jag tror är lite fler bilder på komponenterna ändå, trevligt.
Saknar dock redan översiktstabeller över OP, längre än så har jag inte kommit.
Det är som sagt mycket roligt att ELFA fortfarande trycker upp papperskataloger, härligt komplement!
MVH/Roger

Har dock inte hunnit läsa så mycket än men OP27 finns tydligen att få tag i.
Kollade också upp en sak som jag tyckte var fullständigt idiotisk med gamla katalogen dvs att Zener-dioders spänning angavs i ett intervall (utan att ange strömmen, obs), detta är nu borttaget ty nu står det Zener-spänningen (+/-5%) vid 5mA som sig bör.
Råkade annars se vad jag tror är lite fler bilder på komponenterna ändå, trevligt.
Saknar dock redan översiktstabeller över OP, längre än så har jag inte kommit.
Det är som sagt mycket roligt att ELFA fortfarande trycker upp papperskataloger, härligt komplement!
MVH/Roger
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag har för mej att jag läst att dom skulle sluta med papperskataloger ? ..jag har 2013/2014, och afaik var det senaste, ja innan denna då.
Men det klart man vill ha den senaste, troligen ligger det väl en på mitt förra jobb iofs, men jag frå väl se om dom vill skicka en till mej, eller om man måste åka och hämta.
Men det klart man vill ha den senaste, troligen ligger det väl en på mitt förra jobb iofs, men jag frå väl se om dom vill skicka en till mej, eller om man måste åka och hämta.
"Vår tryckta katalog är reserverad exklusivt för våra företagskunder (B2B). Beställ din kopia online med bara några få klick genom att använda ditt företagskonto!"
*muttrar surt*
*muttrar surt*
- prototypen
- Spisblinkaren
- EF Sponsor
Jag glömde nämna det roliga, katalogen kom i en kartong som hade rymt tre kataloger till 
MVH/Roger

MVH/Roger
Handlar om att man har ett antal standardkartonger att välja på och att man då tar den minsta utav dom som passar. Då blir det mycket luft ibland.
- Spisblinkaren
- EF Sponsor
Re: Sv: ELFA är fantastiskt!
Den var bramrfrenzy skrev:Det är ett återkommande tema bland distributörerna

MVH/Roger
Fick en låda på jobbet idag från Elfa, den var ca: 70x40x30 cm och innehöll massor av luftpåsar (packmaterial) samt ett plaströr på diagonalen med 25 stycken IC-kretsar (74HC14)! 

- Spisblinkaren
- EF Sponsor
Så var det egentligen förr också, men kom man personligen till butiken kunde man få en ändå som privatperson.Gorgus skrev:"Vår tryckta katalog är reserverad exklusivt för våra företagskunder (B2B). Beställ din kopia online med bara några få klick genom att använda ditt företagskonto!"
*muttrar surt*
Dock var det ju därför jag reggade mej för katalogutskick på jobbet, för det var enklare