Sådärja, nu har jag en första release klar för mitt
Didact emulator projekt.
Jag har genererat Windows-7 binärer för den som vill testa. Ladda gärna ned den via länken ovan och testa att allt finns med, ska knåpa ihop en README så småningom om det behövs.
Jag antar att man kan klicka igång den i full screen direkt, har inte provat, men annars brukar jag ange "lite argument" vid DOS prompten, t.ex.:
didact64d.exe -showusage
didact64d.exe -window
didact64d.exe -window -debug
Supportade tangenter: 0-9, A-F, SHIFT, F12 (reset) Dessutom är grafiken klickbar.
mp68a är rappast. Det är något problem med inknappningen i md6802 som jag inte klurat ut ännu. Den har debounce delayer i ROM:en som kanske luras lite.
Just nu finns bara stöd för manuell inknappning av program och det går inte att spara dem, men det tänkte jag lägga till så småningom. Om någon har andra prommar än de som postats här så är jag intresserad av att stödja dessa med liksom övriga didact konstruktioner.
Finns det någon med Esselte 100 och/eller Candela ROM:ar som vill dela med sig? Det är ju egentligen Candelan som denna tråd ska handla om så den vore intressant att sätta tänderna i

EDIT: fast det var ju en annan tråd

jag får kanske öppna egen tråd om detta projekt....
Jag har även slagit på strömmen på den Didact jag håller på att renovera och kommit så lång att jag verifierat att klockorna rullar men att multivibratorn inte kan justeras för att trimpotten är dragen i botten och fastnat på 5Kohm, därav 505kHz klockan i emulatorn. Den ska jag byta men det kommer också ut mest skräp på displayen så det är förmodligen någon trasig krets också. Återkommer om detta med bilder senare om tiden räcker till.