Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Re: Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Lite mer ordning
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ritat och skrivit ut adapter för Kärcher dammsugare och Ryobi slip.
En till modell
Slanghållare till nya 3d skrivaren. Ska kunna göra en snygg dragning av slangar. Håller också på att göra till sladdarna också. Kommer bilder senare ikväll. Istället för att köpa. Varför inte spendera några minuter och rita upp, skriva ut och ha dem direkt. För några kronor istället för ett par hundra! Visst, hade ju helst velat fräsa ut det i kolfiber eller aluminium men äsch, det får duga med att skriva ut dem. Det blev PETG, det enda jag har hemma just nu. Kanske ska göra i ABS istället!?!
Skrev ut en hållare till radiatorn också men glömde få den på bild!
Skrev ut en hållare till radiatorn också men glömde få den på bild!
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
- Klas-Kenny
En bits-hållare.
Hittad på Thingiverse.
Inte särskilt nöjd med designen, men nu vet jag i alla fall lite mer vad jag vill och inte vill ha så jag kan rita en egen.
Hittad på Thingiverse.
Inte särskilt nöjd med designen, men nu vet jag i alla fall lite mer vad jag vill och inte vill ha så jag kan rita en egen.

Sonen hittade en lampa på thingiverse. Så har köpt filament som behövs genomskinligt och gult. Printat och limmat och printat ny baksida och moddat den för strömbrytare och så.
Klistrat in LED-list i lådan. Blev väldigt bra och man kan i princip inte se att den är 3D-printat.
Det genomskinliga och gula är en print där jag pausade och bytte filament till gult för de sista lagren. Sedan är den delen hoplimmad med lådan som var en print. Baksidan/locket är en print.
Klistrat in LED-list i lådan. Blev väldigt bra och man kan i princip inte se att den är 3D-printat.
Det genomskinliga och gula är en print där jag pausade och bytte filament till gult för de sista lagren. Sedan är den delen hoplimmad med lådan som var en print. Baksidan/locket är en print.
Det där vart riktigt häftigt! Jag har, säkert under något år, tänkt fixa något liknande.. fast för mitt jobb, vår logga.. men har aldrig blivit av och så har jag sökt på Youtube och liknande efter hur andra gjort, men ingen som direkt gjort något sådant.. plus att man kommer på att man behöver göra massa annat
Det där vart ju riktigt snyggt! Vilket jämnt ljus.. så snyggt!!
Är den genomskinliga delen solid eller är det bara "skal" eller delvis ifylld?

Det där vart ju riktigt snyggt! Vilket jämnt ljus.. så snyggt!!
Är den genomskinliga delen solid eller är det bara "skal" eller delvis ifylld?
Den har typ 15% fill med nått vridande grejs, det syns tyvärr liiite på ljuset i bokstäverna, men allt mellan 0 och 100% borde ge samma fenomen så jag lät det vara.
Jag gillar nog texturen på texten, om det nu är infill som gör det. Jag gillar det!
Förstås, vill man ha slätare textur så ja, då kanske det inte passar. Men jag tycker det ser underbart oavsett!
Förstås, vill man ha slätare textur så ja, då kanske det inte passar. Men jag tycker det ser underbart oavsett!
- Klas-Kenny
Alltid stört mig på batteriutrymmet på sonens radiostyrda bil (Denna från Thansen, men säljs under andra namn såsom S920 och 9125).
Det är så litet att man knappt får på locket med batteriet där i, måste lägga kablarna exakt rätt för att det ska gå, och hygglig risk att skada kablarna på kuppen.
Och så köpte jag ett extrabatteri ifrån Aliexpress, som visade sig vara ett par millimeter tjockare och då var det omöjligt att få i.
Så ritade ihop min egen batterilucka med betydligt mer plats. Nu står batteriet upp istället för att ligga ned, och det finns bra med utrymme för kablarna.
Laddade upp på Thingiverse om någon är intresserad.
https://www.thingiverse.com/thing:6925660
Ursprungsplats för batteriet: Nytt lock bredvid det gamla: Nytt lock på plats: Printad i ABS utan support.
Snäppfästena funkar perfekt.
Det är så litet att man knappt får på locket med batteriet där i, måste lägga kablarna exakt rätt för att det ska gå, och hygglig risk att skada kablarna på kuppen.
Och så köpte jag ett extrabatteri ifrån Aliexpress, som visade sig vara ett par millimeter tjockare och då var det omöjligt att få i.
Så ritade ihop min egen batterilucka med betydligt mer plats. Nu står batteriet upp istället för att ligga ned, och det finns bra med utrymme för kablarna.
Laddade upp på Thingiverse om någon är intresserad.
https://www.thingiverse.com/thing:6925660
Ursprungsplats för batteriet: Nytt lock bredvid det gamla: Nytt lock på plats: Printad i ABS utan support.
Snäppfästena funkar perfekt.