Fagges EL-cykel ( Version 2 på sid 10> )
Re: Fagges EL-cykel ( Version 2 på sid 10> )
Ja detta suger.
Jag fick svar nu från http://www.kennedyalternativeenergy.com/cells.html. Där han ber om ursäkt. Men han påstår att alla celler var kontrollmätta & ok innan han skickade iväg dom & poängterar att 30dagars DOA garantin har passerat. Så man får väl skylla sig själv att man inte kontrollmätte alla cellerna när dom anlände…
Han kunde skicka en ny omgående för $23 + $5 i frakt, vilket får väl anses som ok…
Jag fick svar nu från http://www.kennedyalternativeenergy.com/cells.html. Där han ber om ursäkt. Men han påstår att alla celler var kontrollmätta & ok innan han skickade iväg dom & poängterar att 30dagars DOA garantin har passerat. Så man får väl skylla sig själv att man inte kontrollmätte alla cellerna när dom anlände…
Han kunde skicka en ny omgående för $23 + $5 i frakt, vilket får väl anses som ok…
Skumt, om de verkligen var kontrollmätta borde de vara ok. Eftersom att du inte köpte direkt från tillverkaren borde cellerna ju ha legat ett tag på hyllan innan kontrollmätningen, vilket borde räckt för att en dålig cell skulle ha hunnit laddas ur och fastnat i kvalitetskontrollen.
Tråkigt att en cell var paj
Jag ser verkligen fram emot en film från provturen senare, jag undrar hur den slutar

Jag ser verkligen fram emot en film från provturen senare, jag undrar hur den slutar

Mmm
Artesuave: Det gör jag också kan man lugnt säga.
Och idag damp det ner ett litet 13Kg paket från Aamerikatts.
Den var ju lite större än vad jag hade förväntat mig, så hur man än vred & vände på den så får den tyvärr inte plats mellan ramarna vid pedalerna. Så den får helt enkelt sitta ovanför hjulet bakom sadeln.
Axeln är betydligt trögare att vrida runt, & en snabbtest med ström från den gamla el-cykeln visade att det går åt nästan 200W bara för att hålla motorn snurrande obelastad vid 24V.
Å man har jämt å göra med att hålla i motorn under kraftigare pådrag, så moment verkar det finnas.

Artesuave: Det gör jag också kan man lugnt säga.

Och idag damp det ner ett litet 13Kg paket från Aamerikatts.

Den var ju lite större än vad jag hade förväntat mig, så hur man än vred & vände på den så får den tyvärr inte plats mellan ramarna vid pedalerna. Så den får helt enkelt sitta ovanför hjulet bakom sadeln.
Axeln är betydligt trögare att vrida runt, & en snabbtest med ström från den gamla el-cykeln visade att det går åt nästan 200W bara för att hålla motorn snurrande obelastad vid 24V.
Å man har jämt å göra med att hålla i motorn under kraftigare pådrag, så moment verkar det finnas.

Du är ju fullständigt tokig och någonting mer 
Vad är det för spec och pris på en sådan motor?
Edit:
Jag hittade länken till motorn.

Vad är det för spec och pris på en sådan motor?
Edit:
Jag hittade länken till motorn.
Sjukt intressant projekt! Kommer nog se helt galet ut senare 

- Electricguy
-
kapa ramen och förläng cykeln lite kanske? Då kan du ju få in motorn "i" ramen.
Att ha en så tung del så högt upp känns lite dumt. Och du lär få redigt bra sadel-värmare.
Att ha en så tung del så högt upp känns lite dumt. Och du lär få redigt bra sadel-värmare.
Ooooh. När jag ser den så tänker jag bara på en sak. Har nån byggt en riktigt fet elektrisk gokart än? =)
Vore ju nåt. Finns ju redan en massa gixxerkarts. (Gokart med motorcykelmotor...Namnet härstammar nog från att de första baserades på GSXR-motorer...)
Sen radiostyrning på det och så är det bara att spänna fast svärmor i tvångströja och bjuda på en åktur som heter duga!
Vore ju nåt. Finns ju redan en massa gixxerkarts. (Gokart med motorcykelmotor...Namnet härstammar nog från att de första baserades på GSXR-motorer...)
Sen radiostyrning på det och så är det bara att spänna fast svärmor i tvångströja och bjuda på en åktur som heter duga!

-
Finns elektriska gookartar. Var med en sådan på Discovery häromdan. Och kan säga att den gick utav h-vete 

Jodå. Elektriska gokartar finns som sagt, kan vara ett jävla drag i dem. GOKART MED 70KW ELMOTOR
Men gixxerkarts (eller busakarts som de också kallas pga hayabusa motorn som man brukar använda) är nog ändå rätt mycket värre
. Min polare håller på att bygga en sådan, och vi räknar med att den kommer gå i närmare 400km/h
(Därmed inte sagt att man är så korkad så att man kommer maxa den..). Grova uppskattningar baserat på att samma gokart med ~40hk motor gör nästan 300km/h och nu har den *bara* ~180hk 
Men en cyckel på några kilo med 11hk kan också bli riktigt intressant!
Men gixxerkarts (eller busakarts som de också kallas pga hayabusa motorn som man brukar använda) är nog ändå rätt mycket värre

Men en cyckel på några kilo med 11hk kan också bli riktigt intressant!
närmare 400 km/h... nästan 300 km/h... 125cc 2T 40 hk... hayabusamotor 180 hk... right...
- Electricguy
hmmm, ja de verkar lite optimistiskt att en 125:a gör 300 blås 

Varifrån fick ni att det är 125cc 2T?? Jag vet inte exakt vilken motor det är som sitter i original, med de toppar i alla fall ganska exakt 280km/h
. Men man kan ju tillägga att gokarten väger i princip inget, fruktansvärt fina kullager och bra aerodynamik.