Ska högtalarens kant synas använder jag alltid torx eller insex skruvar med huvud som passar för detta. Syns dem inte så spelar det kvitta. Då ska det bara sitta där
Jag har hela 15 olika "PH-bits" i min standard-samling som jag fick när jag köpte min borrmaskin, typ.danielr112 skrev:pH är ju bara köra 1 eller 2. Har svårt att se att du har några andra.
Viktigare att man tar pH eller pz isåfall.Man känner som sagt fort om man har rätt storlek av dem.
Torx så passar ofta flera. Precis som stjärnan. Men drar man hårt kan båda slinta och ta sönder verktyg eller skruv.
Förstår inte vad du säger här, det är väl ganska givet att bara en Torx-bit passar, eller är jag helt ute och cyklar (igen)?Torx så passar ofta flera. Precis som stjärnan. Men drar man hårt kan båda slinta och ta sönder verktyg eller skruv.
Intressant, kul att lära sig saker!danielr112 skrev:15 Ph storlekar? Det låter helt extremt isåfall för antingen har du storlekar som är extremt jäkla små eller extremt jäkla mastordont stora
PH0-3 är de vanligaste. PH0 är faktiskt ganska liten och jag har svårt att se att du har någon annan storlek än PH1/2 på skruvarna till högtalaren. Sedan finns det givetvis lite olika grovlekar på mejseln i sig.
Här kan du få en refferens:
PH00 = 0,8 mm - 0,9 mm
PH0 = 0,9 mm - 1,0 mm
PH1 = 1,3mm - 1,4mm
PH2 = 2,2mm - 2,3mm
PH3 = 3,8 mm - 4,0 mm
Jag personligen har bara ovan i min samling om man nu inte räknar elektronikmejslarna som har mindre storlekar. (Dom är köpte i paket så jag tror inte det stor storlek på dem alls faktiskt??) Men i bits har jag bara ph0-3.
Torx så passar en T7 i en T8 utan problem och är man då inte försiktig drar man sönder skruven eller verktyget. Jag har själv gjort det när jag inte tänkt mig för.
Tack för hjälpen!Palle500 skrev:Philips känner man igen på att det endast syns ett markant kryss.
Pozidrive har förutom sitt kryss även en svag antydan till ytterligare ett kryss. Sen finns det i ditt fall endast två storlekar PH1-2 och PZ1-2
![]()