ELFA är fantastiskt!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av tecno »

prototypen skrev:
tecno skrev:Ja Postnord är ett jävla elände.

Säg inget illa om Postnord, pojken kör åt dom och har inte missat ett enda

Prutte

Finns säkerligen en och annan som gör så gott de kan men generellt är det åt pipsvängen med deras söörvis.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Inlägg av lillahuset »

Här i 60214 verkar det fungera ungefär som andra transportbolag eller egentligen lite bättre. Men jag har ju inte så mycket med dem att göra. Inte det andra patrasket heller.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Varför diskuterar vi fraktföretag i tråden för ELFA? Jag skulle uppskatta om vi höll denna tråd till att kasta skit på ELFA endast! Behövs det så starta en egen tråd för att kasta skit på olika transportföretag :twisted:

PS. om det finns en mod som orkar så får hen gärna plocka bort fraktdiskussioner till en egen tråd...
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor

Inlägg av Spisblinkaren »

En liten rättelse: När jag startade den här tråden var faktiskt inte avsikten att "kasta skit på ELFA", det var mer att kommentera lite roliga underlikheter såsom 5 paket på 11 poster, kondingar levererade instuckna i antistat-skum osv.

Så jag föredrar istället att man är konstruktivt kritisk och mera kör modellen ros & ris.

Jag är själv mycket nöjd med ELFA, det enda jag riktigt irriterar mig på är okompletta komponentserier pga för stor bredd i sortimentet, eller nåt.

MVH/Roger
PS
Flera riktigt roliga saker har uppdagats. Ett par av er har fått kabel levererade som en summa av två bitar kabel och någon har fått 5000 SMD-komponeter för maskinellt bruk levererade i påsar om typ 10st :D
Användarvisningsbild
Synesthesia

Inlägg av Synesthesia »

Man får en massa likadana småkartonger redan efter en order, kan vara behändigt med lådor av samma storlek om man vill använda till förvaring. Visserligen brukar det vara ett stort kartongöverskott även utan ELFAs medverkan, men det brukar ju bli alla möjliga udda storlekar.
Men varför står det "Produkten null har utgått. Vi har dirigerat om dig till hemsidan." när man går in på hemsidan?
Användarvisningsbild
SM6XUN

Inlägg av SM6XUN »

Jag blir skogstokig på ELFA's sökfunktion,
sökte på Lindström avbitartång och får upp en bitshållare från Wiha
sökte på verktygsväska från Plano, får upp allt utom just Plano.. men för i h-e!

Det slutade med att jag lade alla beställningar på Farnell istället, dit jag borde vänt mig från första början.
Jag har haft tålamod med ELFA men nu är det slut :x
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Jag blir skogstokig på ELFA's sökfunktion,
Du är inte ensam!
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor

Jag tycker ELFA's hemsida är under all kritik.

Men jag tror att det lätt blir så när man ger webutvecklare fria händer samtidigt som man säger till dom att det ska vara så modernt som möjligt.

Och då blir det flashigt med t.ex uppoppande dialoger så fort man råkar hovra över nåt eller nån "genomtänkt" rotationslista för bilder där bilderna byter plats och lägger sig sist bara för att man sett dom redan, fjantigt och irriterande!

Ännu värre är det ju med fall som SM6XUN nu beskriver, fast det är klart, faktisk funktion är ju inte direkt prioriterat...

Den förra hemsidan tycker jag var både enklare och (därmed) bättre.

MVH/Roger
PS
Mycket av det som händer på teknikfronten idag är inte annat än inveckling.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Inlägg av lillahuset »

Det är inte många sidor på nätet som är bra. Jag tror det är en speciell typ av människor som jobbar som webbutvecklare.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor

Ett problem kan vara att projektledare och webutvecklare bokstavligt talat talar olika språk samtidigt som det är ökänt att duktigt folk som befinner sig i ledarroller inte vill tappa ansiktet...

MVH/Roger
Olle61

Inlägg av Olle61 »

Jag gjorde en beställning i helgen. På slutet kom en info om att någon artikel inte var på lager och utleveransdatum sattes till 5:e augusti. Men när jag kollade artiklarna var för sig så verkade allt finnas för leverans. Jag ringde Elfa på måndagen och frågade, killen sade att "det packas på torsdag". Han kunde inte svara på varför det skulle dröja. Han lovade att "prata med dem" och sedan kom det ett mail att det var skickat på måndagen, alltså samma dag som jag ringt.

Ett kolli ska det i alla fall vara...

Jag bor på landsbygden så DHL tar god tid på sig. det skall komma i morgon.

Jag behövde en trafo från Hahn, annars hade jag nog inte valt Elfa.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Inlägg av lillahuset »

roger: Duktigt folk har ofta insett hur viktigt det är att tappa ansiktet när det är befogat.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor

Vi tjafsar lite :)

Du tycks inte först vad jag menar.

Om jag drar en liten anekdot istället då:

Jag fick av en kollega höra att Ericsson anställde folk vars enda syfte var att på möten ställa dumma frågor.

Allt handlar således om den prestige kunnigt folk har inom var sitt kompetensområde och samlat runt ett mötesbord vågar ingen säga nåt för om projektet t.ex nästan är klart så är var och en nöjd med sitt, samtidigt som ingen törs kritisera nån annan eller ens slänga ur sig en fråga som kan verka dum i andras ögon (dvs tappa ansiktet) en fråga som dock många gånger krävs för att projektet ska kunna utvecklas/färdigställas, är du med på vad jag menar?

Jag brukar köra stilen "Jag kan ju ingenting :D" för det ger ödmjukhet även om det samtidigt är jantelag men frågan kommer på bordet.

Det är svårt att vara ödmjuk och inte följa jantelagen samtidigt.

MVH/Roger
hsd

Inlägg av hsd »

CDON har börjat med liknande, beställde 4 prylar- kom i FYRA brevpåsar
Användarvisningsbild
Purre
EF Sponsor

Inlägg av Purre »

Beställde 6 filmer och alla kom i samma kolli för mig iaf.
Skriv svar