Gitarrpedal Fuzz Face
Re: Gitarrpedal Fuzz Face
F-n, jag måste leta reda på glasögonen ty jag ser inte bilden ordentligt
. När jag hittar dem så kan jag stoppa in parametrarna i simuleringsmodellen.

Ja jag väntar åxå för att se vad som händer när TS testat med 9 volts batteri 

Har sett att vissa andra liknande fuzz:ar har en resistor direkt på ingången, så det ligger nog en hel del i vad ni säger.
>F-n, jag måste leta reda på glasögonen
Zooma är en fräsig grej. Typ hålla inne ctrl och scrolla.
Men nåt "G" äre lante.. Snarare ett "H" eller "B"
/ Tompa
Zooma är en fräsig grej. Typ hålla inne ctrl och scrolla.
Men nåt "G" äre lante.. Snarare ett "H" eller "B"

/ Tompa
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Klas-Kenny
Jag höll ett G i alla fall... Men det lät inte i närheten av ett, gitarren har stått i en kall-garderob i säkert ett år, och på mitt rum utan att bli stämd ytterligare något år innan dess, samt saknar som sagt G-sträng, så det kanske inte lät riktigt rätt 

- PoorCadaver
- Kontakt:
Nu så, har lagt två ganska stora ordrar så jag var tvungen att dubbelkolla lite, därav min inaktivitet. Men ni håller igång ganska bra utan mig ser jag 
Vill ni tala om vad jag ska kolla upp nu? Jag liksom virrat bort mig i alla diskussioner... Prova med batteri ska jag göra, men var det något annat?

Vill ni tala om vad jag ska kolla upp nu? Jag liksom virrat bort mig i alla diskussioner... Prova med batteri ska jag göra, men var det något annat?
Gitarr med singelcoilmickar har vanligtvis 250k pottar medans en gura med humbuckers har 500k pottar.. snackar vi EMG och andra aktiva mickar så är det 25k som gäller.SM7CZR skrev:Har nu kollat värdet på gitarrpot:ar. Vanligast är 250 k.
Häng på ett 9 volts batteri och skippa strömadaptern...o se om bruset försvinner..PoorCadaver skrev:Nu så, har lagt två ganska stora ordrar så jag var tvungen att dubbelkolla lite, därav min inaktivitet. Men ni håller igång ganska bra utan mig ser jag
- PoorCadaver
- Kontakt:
Nej, det var faktiskt väldigt likt, skulle nästan säga identiskt med aggregatet... Ska ladda upp ett ljudklipp på brummet!
EDIT:
Vart kan man lägga upp ljudfiler lite snabbt och enkelt?
EDIT:
Vart kan man lägga upp ljudfiler lite snabbt och enkelt?
Senast redigerad av PoorCadaver 15 februari 2012, 23:51:43, redigerad totalt 1 gång.
- PoorCadaver
- Kontakt:
- Klas-Kenny
- PoorCadaver
- Kontakt: