Nu kommer lite mera...
Jag började med att göra en pappmodell av en konsol som skulle husera fartreglage, strömbrytare och högtalare samt några förvaringsfack.
Efter att den hade plastats ihop med glasfiberförstärkt epoxi gjorde jag en avgjutning av skrovet bakom den genom att klä in skrovet med plastfolie och plasta på det.
Efter att jag passat ihop de två bitarna och sågat till plywoodbitar som mellanväggar var det bara att plasta ihop paketet.
Mycket spackling blir det för att få den platt och jämn..
Hål till strömbrytarna.. (mer spackling kvar, mycket mer, men det får bli vid senare tillfälle..)
En tillfällig konsol till barbordsidan tillverkades också för att hålla den andra högtalaren på plats.
Tog hela 30 minuter att tillverka
Luckorna på akterdäck fick en killåsning framtill och excenterlås baktill.
Lite saker (kant runt luckor, luckor, relingen runt sittbrunnen samt avbärarlisten runt båten) grundmålades för att sedan bli svarta...
Till sist blev det svart.
Styrningen fick en stabilare inspänningsannordning gjord av ett rostfritt rör och några (A4) insexskruvar samt en 5mm tjock aluminiumplatta. Flexar inte över huvudtaget nu längre!
Teaken som givarhållaren är byggd av fick fyra lager olja..
Propellern slipades ner...
...och målades svart (drev och bottenfärg).
Efter några extra lager lack våtslipade jag däcket med först 120, sedan 240 samt 400 papper innan det lackades på nytt.
Knapar, halkipar och fändertknapar skruvades fast på lämpliga ställen.. Även en gummilist under vindrutan installerades efter förra säsongens problem med vatten i knät...
Radions gummilist (Biltemas marinradio) var intet den bästa därför fick även den en ny..
Sedan började kabeldragningen...

Kabelhärvorna blev enorma, men dem slipper ni se bilder på även om jag lyckades få dem någorlunda fina...
Sen började det likna en båt!
På midsommar blev det en tur på västkusten strax söder om strömstad.
På nästkommande måndag när regnet var värre än någon dag tidigare fick den åka släp ner till skåne.
Vid Kinna kom det faktiskt ett kort uppehåll från regnet, men trots det fick jag stanna och tömma båten från vatten många gånger på de 55 milen för att vattennivån inte skulle stiga upp över högtalarna!
På väg mot Ullared blev vägarna mindre och mindre...
...snart var det bara en grusväg! Men värre skulle det bli.. Efter några mil avsmalnade grusvägen till inte mycket mer än en skogsväg. Ni kan tänka er hur brun och fin båten var efter denna resan?
Påväg mot båstad blev det blåsigt och återigen piskande regn...
I tisdags gjorde jag ett försök att färdas i öresund men gav snart upp.. Vågorna var mellan två och tre meter höga såfort man kom utanför vågbrytarna vilket i och för sig gick ok så länge som vågorna kom framifrån. Men med vågorna snett bakifrån gällde det att inte sänka farten för mycket för då hade motorn blivit överspolad, och det slipper jag gärna..

(Tyvärr var jag något för upptagen med att undvika vågorna för att jag skulle ha tid och ta något foto på den guppande båten

)