Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
Äntligen, efter en hel del arbete och många avbrott så har jag och tjejen fått lådfronterna på plats på byrån. Materialet är ekplank inhandlat på Fedells i Nacka utanför Stockholm och vardera av flaken är inte bara separerade mot sina grannar med spalten som man ser på bilden, utan även med olika vinklar mot varandra. De lutar mellan 0.5 och 3.5 grader.
Sidorna är målade med himmelsblått(?). Någon skimrande blåfärg, inte alls lätt att måla med. Vi försökte spruta först, men då försvann skimret helt och bara det blåa i färgen lade sig överst. Rollning gav bästa resultatet.
Det hade varit bra att ha lite bättre lyse i källaren, det blir inget bra foto i det där mörkret.
Det är inte riktigt tänkt att två pallar skall vara benen i framtiden med, utan de skall bytas ut mot kanske 40mm x 40mm stålprofiler. Byrån är då tänkt att hamna ännu lite högre upp på väggen. Exakta utformningen är inte klar ännu. Sedan får vi se om det blir en toppskiva av något material.Sidorna är målade med himmelsblått(?). Någon skimrande blåfärg, inte alls lätt att måla med. Vi försökte spruta först, men då försvann skimret helt och bara det blåa i färgen lade sig överst. Rollning gav bästa resultatet.
Det hade varit bra att ha lite bättre lyse i källaren, det blir inget bra foto i det där mörkret.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- frownlayer
Vi microblästrar på jobbet, det blir också fint. och då känns glasblästern helt plötsligt grov
.

- frownlayer
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Nötskal hittar du om inte annat i välsorterad jaktaffär som säljer handladdnings prylar.
Fast dom nötskalen lämpar sig väl inte för blästring?
Dom jag har köpt i min lokala jaktaffär har varit ganska stora.
Dom jag har köpt i min lokala jaktaffär har varit ganska stora.
Haha, ja det är en bra idé, så man kan hålla sig sysselsatt på fredagskvällarna 

Här kommer en bild medans vi väntar 

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
http://www.blasterprodukter.se < dom här har hjälpt mig med nötskals blästrings material. Marmor damm går o köpa keramik butiker de används som en ingrediens vid blandning av glasyrer bland annat. Kom ihåg att atomiserade produkter inte e superskojigt o andas in (marmor e rätt aggressivt mot lungorna).