USB över Cat5e

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
BJ

Re: USB över Cat5e

Inlägg av BJ »

"S" = Siemens.
"s" = sekunder.

;)
E Kafeman

Inlägg av E Kafeman »

>Den ser ju ut som den där noname-grunkan jag länkade till från 24.se, fast conrad-grunkan är dyrare.
Men vad innehåller dessa?

Som jag skrev är det olika standarder så att utseendet på höljet är likartat betyder inte så mycket.
Den från 24.se är 40 ggr långsammare. Kan nog klara sej med förstärkt linjesteg som enda egentlig åtgärd då bandbredden är låg. Funkar bra till tangentbord där det inte skickas så mycket data men mindre bra för bredbandig video eller radio.
Den dyrare kan antas QAM-modulera data innan det skickas ut på nätverkskabeln. Proprietärt protokoll av okänt slag för mest ostörda (BERR) bidirektionella trafiken samt kunna hålla liv i en USB-bus utan att ändpunkterna märker att det finns ett mellansteg som inte är USB.

S eller s, jo det är inte bra att skriva så. Nu blir det någon som får fel på sin kabel för att jag slarvade med enheterna. Även jag har mina fläckar. :roll:
BJ

Inlägg av BJ »

Ingen fara. Man förstår ju ändå. ;)
Teknikern
Bannad

Inlägg av Teknikern »

Ujujuj, jag skulle inte ens testa, det kommer bara att sluta såhär,,,,, :oops:

Bild
Findecanor

Inlägg av Findecanor »

E Kafeman skrev: 19 augusti 2020, 05:16:26 Du får inga andra svar här och det säljs inga mirakel-kablar som klarar längre sträckor än upp till 5 meter passivt. Inte en enda.
Fem meter är på gränsen. Den senaste USB-spec:en säger ≤4 meter för kablar som uppfyller kraven i spec:en. Och det är för USB 2.0. USB 3.x har kortare maxlängder för olika hastigheter.
Skriv svar