Nummerpressentatör till PC

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Jag menade bara att ett modem är INTE dyrt, eller? Om jag inte minns helt fel så har "alla" modem nyare än ca -96 stöd för nummerpresentation. Rätta mig om jag har fel.

EDIT: Efter lite mer research verkar jag ha fel, tydligen är det ovanligt med stöd för den svenska typen av nummerpresentation på modem. Stödet verkar finnas för det system som amerikanerna kör med vanligtvis.
Användarvisningsbild
netrunner

Inlägg av netrunner »

Jo, jag fick ett powerbit modem med nummer presentation för många årsedan. Det fick stå med en server och vara telefonsvarare.

Flådigt värre med ett menu-träd på 10-12 nivåer "Press 5 if you like to..." osv. Efter bara 3 veckor så brann modemet och ett nytt med nummerpresentation skulle vara "tappa hakan dyrt"...
Användarvisningsbild
IceBear

Re: Nummerpressentatör till PC

Inlägg av IceBear »

En sån har jag på hyllan! Har inte använt den på flera år.
Inget fel på funktionen, men den tillhörande programvaran suger.
Saknar att den inte kan logga utgående samtal (ja, jag vet, stort kontrollbehov).
Den tillhörande programvaran behöver man ju inte använda !
Det finns flera nya programvaraor (alla gratis) som har mer "moderna" funktioner, själv tycker jag att MyCid är den bästa just nu.

Den kan:
- Se både namn och nummer på skärmen i realtid när nån ringer
- Se vem som ringer på TV'n (Om man kör Windows Media Center eller har en Dreambox)
- Få ett mail när någon har ringt
- Skapa en websida som visar på listan på inkomna samtal.
- Få ett meddelande på MSN Messenger vid inkomna samtal
med mera...

Inte så illa va ..:)

Den kan dock inte logga utgående samtal.
Men det fanns tidigare en sån modell som hette NIM Personal Pro, och den loggade även utgående samtal. Men de säljer inte den längre verkar det som :(
Användarvisningsbild
RRacer

Inlägg av RRacer »

Ja, jag har sett att det finns fler alternativ. Har även skrivit en egen variant.

Har tänkt använda prylen i ett framtida projekt (tidsoptimist - Vem? Jag?).
Skriv svar