Lite av varje blev det, bland annat två Elektor-byggsatser från det glada åttiotalet!
Dels en impedansmätare för högtalare, den köpte jag mest för att nån gång ha byggt något ur deras mätinstrumentserie.
Dels en årstimer som oväntat nog använder 6809, mer väntat ihop med 2732, 6116 och 6522, samt såklart en klase lysdioder, sjusegmentare å sånt. Membrantangentbord på frontpanelen. Tyvärr var det en lite väl stor låda som ingår, så stor att filmen för frontpanelen inte täcker hela frontpanelen. Lådan verkar vara köpt separat från Elfa eller liknande.
Någon hade stulit reläerna som skulle ingått i timerbyggsatsen. Märkligt nog låg trafon till impedansmätaren i byggsatsen för timern, medan timern saknar nättrafo. Inte direkt något problem, 10V AC enkel lindning.
Dessutom ingick ytterligare ett kort som vad jag lyckats klura ut är logikdelen till nån slags jumboklocka/termometer. Två eprom avkodar tydligen data från klockräknare/tempgivare-adc till fyrsiffrig bcd. Det är väl inte så jättesannolikt att jag bygger det kortet, speciellt eftersom det inte ingick komponentsats till det.
Det blev lite mer smått och gott. En original nätadapter till Atari 2600/VCS för en tia. En åttaportars 100Mbit-switch utan nätdel ihop med ett antennuttag för TV där jag mest var ute efter ramen för att montera infälld sak utanpåliggande, för tillsammans en tjuga. Tio tvåmeters (ögonmått) blåa labbsladdar. En tongenerator/linjelyssnare som tillhört Televerket, till för att mäta upp vilka par som är vilka i ledningar. En kartong med dinskenemonterade prylar, 12 C16 personskyddsautomater, två C10 automater och en trepolig B16-automat för totalt 150:-. En Hy-Scan portabel polisradioscanner (för det nedlagda 78MHz-bandet) och en stor påse med kristaller för främst det bandet men även några enstaka på 160 och några andra band. Ett gammalt ISA-kort för att mäta-dona med. Ett par trepoliga XLR-kontakter. Jag har säkert glömt något nu.