Eskilstuna radioloppis

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Xyzzy

Re: Eskilstuna radioloppis

Inlägg av Xyzzy »

Jodå, det jag är mest nöjd med är ett gäng riktigt fina klämmor för ex signal analysator, från HP.
Sen blev det ett par wifi-antenner som förhoppningsvis är bra, ser ut att vara för utomhusbruk och till slut ett gäng SMA (eller rpsma är det väl) för panelmontage.

Såg även denna, så fin men han ville ha 2000, säkert rimligt pris men inget jag kunde hosta upp hur som helst.
_20170402_183247.JPG
Å gott om folk var det, men träffade ingen EFare (mer än jag kände från innan) :-(
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Akai

Inlägg av Akai »

Jodå lite fynd vart det!

3st 1TB Hårddiskar, visade sig fungera med fåtal drifttimmar

2st ABB trefas elmätare

Några RG214 kablar med N kontakt i ändra

En fin apparatlåda modell bänk.

2st fläktar, rätt små, modell snäcka - blåser uta fan.

En påse "sockerbitar" modell bättre kvalit'e med bleck i.
En trasig konstlast, väldigt fin kylfläns till något kul.

En hel hög påsar med blandade komponenter.

Sen kommer jag inte i håg resten :)
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Lite av varje blev det, bland annat två Elektor-byggsatser från det glada åttiotalet!

Dels en impedansmätare för högtalare, den köpte jag mest för att nån gång ha byggt något ur deras mätinstrumentserie.

Dels en årstimer som oväntat nog använder 6809, mer väntat ihop med 2732, 6116 och 6522, samt såklart en klase lysdioder, sjusegmentare å sånt. Membrantangentbord på frontpanelen. Tyvärr var det en lite väl stor låda som ingår, så stor att filmen för frontpanelen inte täcker hela frontpanelen. Lådan verkar vara köpt separat från Elfa eller liknande.

Någon hade stulit reläerna som skulle ingått i timerbyggsatsen. Märkligt nog låg trafon till impedansmätaren i byggsatsen för timern, medan timern saknar nättrafo. Inte direkt något problem, 10V AC enkel lindning.

Dessutom ingick ytterligare ett kort som vad jag lyckats klura ut är logikdelen till nån slags jumboklocka/termometer. Två eprom avkodar tydligen data från klockräknare/tempgivare-adc till fyrsiffrig bcd. Det är väl inte så jättesannolikt att jag bygger det kortet, speciellt eftersom det inte ingick komponentsats till det.

Det blev lite mer smått och gott. En original nätadapter till Atari 2600/VCS för en tia. En åttaportars 100Mbit-switch utan nätdel ihop med ett antennuttag för TV där jag mest var ute efter ramen för att montera infälld sak utanpåliggande, för tillsammans en tjuga. Tio tvåmeters (ögonmått) blåa labbsladdar. En tongenerator/linjelyssnare som tillhört Televerket, till för att mäta upp vilka par som är vilka i ledningar. En kartong med dinskenemonterade prylar, 12 C16 personskyddsautomater, två C10 automater och en trepolig B16-automat för totalt 150:-. En Hy-Scan portabel polisradioscanner (för det nedlagda 78MHz-bandet) och en stor påse med kristaller för främst det bandet men även några enstaka på 160 och några andra band. Ett gammalt ISA-kort för att mäta-dona med. Ett par trepoliga XLR-kontakter. Jag har säkert glömt något nu. :)
Användarvisningsbild
Gorgus
Kontakt:

Inlägg av Gorgus »

Jag blev tvungen att jobba istället så jag missade även denna gång... :(
Stbrus

Inlägg av Stbrus »

Tyvärr hittade jag inte min kamera så jag fick tillåtelse av SM7FCG att använda hans bilder.
Väntar på fler bilder.

73 de SM4IYF / Stefan
Imgp7134r.jpg
Imgp7136r.jpg
Imgp7137r.jpg
Imgp7138r.jpg
Imgp7139r.jpg
Imgp7142r.jpg
Imgp7143r.jpg
Imgp7144r.jpg
Imgp7146r.jpg
Imgp7149r.jpg
Imgp7151r.jpg
Imgp7153r.jpg
Imgp7154r.jpg
Imgp7156r.jpg
Imgp7157r.jpg
Imgp7159r.jpg
Imgp7160r.jpg
Imgp7161r.jpg
Imgp7162r.jpg
Imgp7163r.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar