Testet med rullande youtube är ju lite sisådär, som bekant så ballar tuben ur efter längre visnings session
Nåväl, om tuben är fryst = så går skärmen ner efter ett tag till att bara bli svagt belyst utan bild = detta fenomenet har man ju inte begärt så vad är det som ställer till det på detta sättet? Från detta läget går det att väcka liv i skärmen via touch och där är felmeddelandet från youtube med text och snöande bild.
Så varifrån kommer detta med svagt bakgrundsbelyst skärm ifrån?
Borre skrev:
Somnar gör den inte, det beror på något annat. Jag har en PI3 som låste sig ibland och efter byte av nätagg så har den rullat på utan problem.
Har haft samma problem med min RPi3 +RP 7" skärm, löste det genom att byta till en kraftigare 5V nätdel (den jag har nu klarar 5A).
Matar 5V direkt på stiftlisten
Jag kör hemautomation på RPi'n och den använder sig av skärmsläckare och nu är det inget problem längre.
/Conny
Senast redigerad av ConnyK 5 december 2016, 21:23:47, redigerad totalt 2 gånger.
I fixed this problem by installing xscreensaver via
$ sudo apt-get install xscreensaver
and disabling it from within the screensaver settings. Not the most elegant of solutions but it worked for me.
shareimprove this answer
edited Mar 21 at 2:49
Wray Bowling
1033
answered Apr 4 '13 at 14:15
Miles Hayler
12414
1
This answer is awesome. None of the text file solutions worked for me. Not elegant? I disagree. This package will always be up to date with apt-get upgrades so I don't have to maintain it to keep it working. And, as a bonus, I can use a screensaver now.
Vi får väl se vad ovan gör, nu har man ju nåt som alltid kommer att vara uppdaterat och har en skärmsläckare som fungerar (får man hoppas )
Så ja, det jag gjorde igår kväll gjorde susen dvs skärmen var live nu på morgonen. Nu ska jag ändra inställning för xscreensaver till att blanka skärmen så får vi se om det hela ballar ur.