Laddare till skäggtrimmer

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
havresylt

Re: Laddare till skäggtrimmer

Inlägg av havresylt »

ochkl0620 skrev:Trevligt! Den vart liggande på skrivbordet en vecka bortglömd innan den kom på lådan :vissla:
Kan du inte kapsla laddkretsen och ha den som extern laddare? :-) lite fet krympslang på borde funka.
Ingen fara, jag var ändå bortrest.

Jo, fast då behöver jag ju sätta i nån annan slags kontakt mellan, eller? Dessutom tycker jag idén med en trimmer som går på USB är så ball, så jag vill nog pröva lite till. :)

En lösning är ju förstås att göra ett hål i änden och sedan smältlimma dit den och skita i att den sticker ut. Men återigen, det vore kul om man kunde hitta på nåt snyggt.
havresylt

Inlägg av havresylt »

Jag bestämde mig för den enklaste lösningen, och gjorde som ochkl0620 föreslog: satte tillbaka originalkontakten, men nu direkt till batteriet, och kör sedan laddaren som en extern grunka mellan trimmern och USB-sladden:

Bild

Nu måste jag bara greja fram krympslang!
Användarvisningsbild
ochkl0620
Kontakt:

Inlägg av ochkl0620 »

Najs! Borde försöka fixa någon dragavlastning också, det kommer nog lossna med tiden. Blir nog lätt en skarp böj där tror jag. Jag skulle gå på med både smältlim och krympslang :)
Tyvärr var min breda krympslang slut, annars hade jag ju kunnat skicka med en bit.
havresylt

Inlägg av havresylt »

Tack, men krympslang är på väg från Kina nu. ;)
Skriv svar