Labbaggregat PS3005D eller UTP3702?
Re: Labbaggregat PS3005D eller UTP3702?
bjornhallberg:
Jag har planer på att köpa Netzgerät Korad KA3005P (med USB) enl. länken i ditt inlägg.
Var leveransen från Pollin problemfri?
Är det en nyare version (uppdaterad) än den som Dave på EEVblog testade/brände?
Upplever du fläktljudet mycket störande?
Jag har planer på att köpa Netzgerät Korad KA3005P (med USB) enl. länken i ditt inlägg.
Var leveransen från Pollin problemfri?
Är det en nyare version (uppdaterad) än den som Dave på EEVblog testade/brände?
Upplever du fläktljudet mycket störande?
ECT..?slurry skrev:100mA...men jag skrev inte vid vilket spänning
Jag har faktiskt ett par liggandes som blev "skrynkliga" vid ett dumt experiment med höga strömmar, visst kan man köra ett par ampere eller så men kontaktytorna blir sämre och sämre.

http://sv.wikipedia.org/wiki/ECT
- bjornhallberg
Ja, det är en uppdaterad variant. Ser inte riktigt ut som den som Dave Jones testade heller, men jag antar att de har haft tid att skruva ytterligare på grejerna. Över två år sedan han testade den nya varianten.
Fläkten är lite högljudd generellt, kanske inte mer än andra jämförbara nätagg, men den har dessutom nån slags rasslande för sig. Är man det minsta petig ska man byta den mot en bättre. Speciellt om man ska ta ut lite mer ström under längre tid.
http://captain-slow.dk/2014/08/14/velle ... n-upgrade/
http://www.leniwiec.org/en/2014/01/06/k ... -fan-hack/
Leveransen från Pollin: Snabb, 2-3 dagar kanske, men webbsidan visade ej rätt status eller något kollinummer. Därav blev man lite paff när Posten knackade på dörren typ mitt på dagen. Hemkörning verkar ingå alltså. Bra packat tycker jag, men jag hade också ett par 500w halogenstrålkastare där de medföljande r7s-rören var trasiga och till och med knäckta. Tillfällighet kanske. Kanske åkt helt vägen från Kina till Tyskland på det viset. Svårt att säga vad som hänt. Mejlade dem iaf och de svarade ruskigt snabbt, på engelska, och erbjöd utbyte eller pengarna tillbaka. Ersatte mig alltså inte bara för två halogenlampor utan för hela armaturerna utan protester.
Fläkten är lite högljudd generellt, kanske inte mer än andra jämförbara nätagg, men den har dessutom nån slags rasslande för sig. Är man det minsta petig ska man byta den mot en bättre. Speciellt om man ska ta ut lite mer ström under längre tid.
http://captain-slow.dk/2014/08/14/velle ... n-upgrade/
http://www.leniwiec.org/en/2014/01/06/k ... -fan-hack/
Leveransen från Pollin: Snabb, 2-3 dagar kanske, men webbsidan visade ej rätt status eller något kollinummer. Därav blev man lite paff när Posten knackade på dörren typ mitt på dagen. Hemkörning verkar ingå alltså. Bra packat tycker jag, men jag hade också ett par 500w halogenstrålkastare där de medföljande r7s-rören var trasiga och till och med knäckta. Tillfällighet kanske. Kanske åkt helt vägen från Kina till Tyskland på det viset. Svårt att säga vad som hänt. Mejlade dem iaf och de svarade ruskigt snabbt, på engelska, och erbjöd utbyte eller pengarna tillbaka. Ersatte mig alltså inte bara för två halogenlampor utan för hela armaturerna utan protester.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag köpte nyligen en liten påse banan-hannar med skruvplint på Clas för ca en 50-lapp.
Smidigt om labbagget bara har banan-honor utan förskruvning.Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
OBS att den där typen med vidarekoppling från sidan och skruvskalle som sticker upp är farliga så fort högre spänningar blir inblande. Man kan tro att det är ofarligt när de används till labbagget men sen matar man nåt som är sammankopplat med elnätet eller använder dem till multimetern och så har man 230V på naken metall.
Men de har ju ofta förträffligt pris, bara man är medveten om vad man gör.
Men de har ju ofta förträffligt pris, bara man är medveten om vad man gör.
Tja, skruvskallarna blir försänkta när man väl dragit åt dem.
Dock borde de suttit längre ut på hylsan för bättre grepp om själva kabeln så man får vara noga med att dragprova dem efter förskruvning.
I övrigt väldigt robusta till priset och funkar ju även till högtalare.
Dock borde de suttit längre ut på hylsan för bättre grepp om själva kabeln så man får vara noga med att dragprova dem efter förskruvning.
I övrigt väldigt robusta till priset och funkar ju även till högtalare.
det beror på hur kraftig kabel du har iofs.
Jag har också sådana där, men gillar dom inte just pga att man kommer åt ledaren bara man tar i dom.
Mest gillar jag wagobananer
Jag har också sådana där, men gillar dom inte just pga att man kommer åt ledaren bara man tar i dom.
Mest gillar jag wagobananer

Förvisso, men med vanliga klenspänningståtar på 3-30V så är man fullständigt utom all fara.
Varför skulle man dra i nåt annat egentligen - verkar ju lite korkat att köra 230V i labbsladdar - för det är ju det vi talar om här. Labbsladdar för labbaggregat alltså
Varför skulle man dra i nåt annat egentligen - verkar ju lite korkat att köra 230V i labbsladdar - för det är ju det vi talar om här. Labbsladdar för labbaggregat alltså

Visst, jag använder mina, men jag gillar dom inte så värst 
Exempelvis har jag flera olika varianter av DC-jack (klippta från döda väggvårtor) med sådana i andra änden så man
snabbt kan koppla dom till labbagget när man vill testa nån pryl man inte har nätagget till.

Exempelvis har jag flera olika varianter av DC-jack (klippta från döda väggvårtor) med sådana i andra änden så man
snabbt kan koppla dom till labbagget när man vill testa nån pryl man inte har nätagget till.
Nu ser jag att du har köpt en redan, men här finns det en del till ganska bra priser ifall någon annan letar också. http://www.tme.eu/se/katalog/laboratori ... at_100165/